Wisselende aanvoertemperatuur Altherma 3M bij koelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• apors
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:14
Onderstaand een screenshot uit HomeAssistant waar de aanvoertemp van mijn systeem wordt weergegeven. Een tijd lang werd een temperatuur van constant 15 graden gehaald, dat is dermate laag dat je natte vloeren hebt en koude voeten. Ik heb in de instellingen zitten rommelen en de warmtepomp (DAIKIN Altherma 3M) verteld dat hij water van 18 graden moet maken, dat lukt echter niet erg lekker. Iemand die direct weet wat ik niet goed heb gedaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDw0RLM8rtTCwZgefEcavJ1LzNY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6e1gXjbagpIEwRRiHMzjUqi.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• asdfvdsa
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16:34
Waarschijnlijk heeft je afgiftesysteem bij 18˚C te weinig koelvermogen, waardoor de warmtepomp niet zijn minimale vermogen kwijt kan. De temperatuur daalt dan onder 18˚C en dan stopt de compressor maar blijft de warmtepomp doorpompen. Hierdoor stijgt de aanvoertemperatuur waarna de compressor weer begint ('pendelen').

Je kan in het info menu kijken of de compressor aan en uit gaat. Misschien kan je het oplossen door een ventilator op je vloer te mikken? Maar het blijft lastig, bij 18˚C is er gewoon niet zoveel warmteoverdracht tussen de kamer en je vloer.

[ Voor 7% gewijzigd door asdfvdsa op 26-07-2026 22:46 ]

gasweg.nl