Ik heb net 2 nieuwe harde schijven gekocht en wil nu met fdisk alle partities die ik ga maken ntfs hebben. Hoe kan ik dit het beste doen?
Verwijderd
Ik denk niet dat dat gaat lukken met Fdisk, probeer het eerder met Partition Magic ofzo, en anders gewoon in het manage Progje In Windows2000 ( Rechtermuis op "My computer" -> "Manage" )
Of convert volume /FS:ntfs
vanuit een commandprompt.
Mits we hier natuurlijk praten over een OS wat met NTFS overweg kan.
vanuit een commandprompt.
Mits we hier natuurlijk praten over een OS wat met NTFS overweg kan.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Fdisk heeft niks met het bestandssysteem te maken, maak gewoon een partitie aan en formateer hem vervolgens en kies bij het formateren FAT, FAT32 of NTFS.
Zo snap ik er nog niks van. Kan iemand mij effe iets uitgebreider uitleggen? Ow sorry ik snap het al. Ik ga meteen proberen.
Niet helemaal waar.Op vrijdag 21 september 2001 19:32 schreef ItsMeAgain het volgende:
Fdisk heeft niks met het bestandssysteem te maken, maak gewoon een partitie aan en formateer hem vervolgens en kies bij het formateren FAT, FAT32 of NTFS.
Bij opstarten wordt gevraagt of je grote HD's wilt ondersteunen, ja/nee.
Hier wordt eigenlijk gekozen voor Fat16/32.
als je wilt formatteren kan je niet kiezen voor weldk FAT systeem je gaat.
Behalve als je in win2k gaat formatteren.
Maar bij een nieuwe hd zou je toch eerst een partitie moeten formatteren.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Heeft er toch echt niets mee te maken, zoals je zelf eigenlijk al zegt, alleen ondersteunt FAT16 geen partitie groter dan 2Gb.
Als je op de vraag ondersteuning voor grote schijven ja antwoord laat fdisk partities groter dan 2 gig toe anders niet. Maar dit neemt niet weg dat je de partitie als nog als FAT16, FAT32 of NTFS kunt formateren (FAT16 alleen als partitie kleiner is dan 2GB natuurlijk).
Deze keuze bij het formateren krijg je alleen in NT, 2000 of XP (misschien ook wel in Millennium).
Windows 98 pakt altijd fat32 bij formateren.
Als je op de vraag ondersteuning voor grote schijven ja antwoord laat fdisk partities groter dan 2 gig toe anders niet. Maar dit neemt niet weg dat je de partitie als nog als FAT16, FAT32 of NTFS kunt formateren (FAT16 alleen als partitie kleiner is dan 2GB natuurlijk).
Deze keuze bij het formateren krijg je alleen in NT, 2000 of XP (misschien ook wel in Millennium).
Windows 98 pakt altijd fat32 bij formateren.
Ik ben nu bezig met het installeren van windows xp en heb de schijf als ntfs geformateert maar de partities zijn nog fat 32. Die probeer ik later wel ntfs te krijgen.
Pagina: 1