Naisoleren garagemuren binnenzijde

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• William12
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:50
Beste community,

Ik wil aankomend weekend gaan beginnen met het isoleren van de garagemuren aan de binnenzijde (halfsteensmuur).

De opbouw is mij bekend: ventilatielatten en vervolgens pir platen ertegen aan lijmen (pir met fermacel).

Wat ik mij afvroeg is dat geadviseerd wordt 1 cm ruimte te laten bij de vloer en dergelijke maar is dit ook verstandig om te doen bij de draagbalken bij het dak? En vervolgens dan met pur afsluiten?

Daarnaast zitten er ook grote kieren tussen metselwerk en dakbeschot. Wat is het advies? Dit ook dichtpurren of juist open laten voor natuurlijke ventilatie achter de platen? Dit ivm eventueel warmteverlies?

Alle reacties

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ik heb dit ook nog op de planning staan.

Ik weet niet wat je precies met een centimeter ruimte bij de vloer? De bedoeling zal zijn om de isolatie strak en dampdicht aan te sluiten op vloer en dakbeschot. De spouw achter de isolatie moet dan geventileerd zijn en ik ga aan de onderkant van de spouw ook gaten schuin maar buiten boren t.b.v. afvoer eventueel vocht.

De balkkoppen blijven hoe dan ook enige mate van risico. Achter de isolatielaag hoeft geen enkele kier gedicht te worden want geen isolerende functie. De isolerende laag zelf moet wel volledig kiervrij maar zelfs dampdicht zijn.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• William12
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:50
Ik zag op een filmpje over isoleren dat je een cm overlaat en vervolgens dichtmaakt met pur.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:06
William12 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 09:53:
Ik zag op een filmpje over isoleren dat je een cm overlaat en vervolgens dichtmaakt met pur.
ja als je het strak op de vloer zet krijg je er geen pur meer tussen, als je een cm over laat spuit je dat zo vol.

Veroordeel niet, verwonder u slechts