Beste Tweakers,
Ik heb een probleem met mijn naaimachine, een Singer 2210 uit 1989. Hij is ooit vastgelopen in een grote knoop draad. Sindsdien raakt de naald de behuizing waar de bobbin in ronddraait. Met behulp van een youtube filmpje heb ik dit euvel geprobeerd op te lossen, maar het blijft gebeuren. Het lijkt erop alsof het probleem zit in het tandwiel wat de beweging van de horizontale as overbrengt op de behuizing van de bobbin. Zie Foto.
Als ik aan dit tandwiel draai, kan dit draaien terwijl de as stilstaat of andersom. Volgens mij raakt hierdoor de bobbin behuizing steeds uit sync met de naald. Ergens zal deze dus vastgezet moeten worden, maar ik zie nergens een schroefje om dit aan te draaien? Daarnaast zit dit tandwiel aan een veertje, dus ik zou verwachten dat er ergens een spie in die as moet zitten of iets dergelijks, maar ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten repareren. Heeft iemand van jullie een idee?:strip_exif()/f/image/3NixbKqkNT6YYR850XO2WGKg.jpg?f=fotoalbum_large)
Gegevens:
Type: Singer 2210 (1989)
Welke stappen al geprobeerd:
Afstellen van overbrenging van beweging op as, zoals in bovenstaand filmpje uitgelegd wordt.
Alvast heel erg bedankt!
Ik heb een probleem met mijn naaimachine, een Singer 2210 uit 1989. Hij is ooit vastgelopen in een grote knoop draad. Sindsdien raakt de naald de behuizing waar de bobbin in ronddraait. Met behulp van een youtube filmpje heb ik dit euvel geprobeerd op te lossen, maar het blijft gebeuren. Het lijkt erop alsof het probleem zit in het tandwiel wat de beweging van de horizontale as overbrengt op de behuizing van de bobbin. Zie Foto.
Als ik aan dit tandwiel draai, kan dit draaien terwijl de as stilstaat of andersom. Volgens mij raakt hierdoor de bobbin behuizing steeds uit sync met de naald. Ergens zal deze dus vastgezet moeten worden, maar ik zie nergens een schroefje om dit aan te draaien? Daarnaast zit dit tandwiel aan een veertje, dus ik zou verwachten dat er ergens een spie in die as moet zitten of iets dergelijks, maar ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten repareren. Heeft iemand van jullie een idee?
:strip_exif()/f/image/3NixbKqkNT6YYR850XO2WGKg.jpg?f=fotoalbum_large)
Gegevens:
Type: Singer 2210 (1989)
Welke stappen al geprobeerd:
Afstellen van overbrenging van beweging op as, zoals in bovenstaand filmpje uitgelegd wordt.
Alvast heel erg bedankt!