Netwerk, vraagt om wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan, waar windows ME op draait. File en printersharing staan aan, alle drives staat geshared, zonder passwordbeveiliging. Ik heb sinds kort een laptop, die draait op Windows 2000 met Service Pack 2. Ook hier is de filesharig service geinstalleerd en ingeschakeld. Harddisk c is geshared, zonder password. Vanaf de laptop kan ik vrij werken op de harddisks van de PC, maar vanaf de PC kan ik niet op de harddisk van de laptop. Als ik in verkenner in type : //sonyvaio/c krijg ik de volgende melding
code:
1
2
3
4
You must supply a password to make this connection:

Resource:  \\SONYVAIO\IPC$
Password:  <invul-veld>

Hoe los ik dit op ? Het volgende heb ik al geprobeerd:

- bij de shareinstellingen een nieuwe share aangemaakt, met verschillende namen geprobeerd, maakte niets uit.
- filesharing opnieuw geinstalleerd

verder nog wat met instellingen gekloot, maar het scheelde niets.

Hoe los ik dit op ?

Mother, will they like this song?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Zorg dat de gebruikersnaam en wachtwoord overeen komen met een gebruiker op het win2000 systeem.
Of het guest account gebruiken (niet aan te raden ivm veiligheid)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In dit stukje van de FAQ van Network Troubleshooting had je het volgende kunnen vinden over het benaderen van shares:
:? Hoe benader ik shares op een andere computer?

Dit is een vraag die je ook nog wel eens de kop op ziet steken. Mensen hebben meerdere PCs, eentje (of meerdere) op Windows 9X (95, 98, 98SE, ME) gebaseerd, en een andere PC voorzien van een NT (4.0 / 5.0 (Windows 2000)) versie. Dit kan een Workstation of een Server zijn. Men maakt dan Shares aan op beide machines, maar men kan met de op NT gebaseerde PC wel bij de shares van de op 9X gebaseerde PC komen, maar andersom niet.

Dit zit hem in het feit dat het stukje networking in NT anders aangepakt wordt.

Als jij met een 9X PC bij een NT machine wilt, moet de username en password die jij gebruikt op de 9X PC, bekend zijn op de op NT gebaseerde machine, anders krijg je namelijk geen toegang. Dan krijg je namelijk een venstertje wat aangeeft dat je een password moet ingeven, en wat je daar ook intiept, je zult geen toegang krijgen.

Er zijn twee manieren om dit te verhelpen :

...
De oplossing is hierboven al gegeven, en staat ook in de FAQ uitgewerkt.

Dit topic is gesloten.