Synology DS 916+ DSM 7.11 kan niet inloggen browser

Pagina: 1
Acties:

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 22:17
Elke keer wanneer ik op een nieuw tabblad DSM wil openen, krijg ik deze melding.

Het systeem is bezet. Probeer het later opnieuw.

De systeembron wordt momenteel gebruikt om gelijktijdig meerdere taken uit te voeren. Uw Diskstation-bureaubladwebpagina kan op dit moment niet goed worden geladen. Vernieuw de webpagina op een later tijdstip.

Het enige wat ik dan kan doen is de Nas opnieuw opstarten, en dan laad de pagina weer.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je NAS dat aangeeft dan is er een proces op de achtergrond alle systeemresources aan het opvreten, meestal alle CPU. Wat heb je allemaal aan paketten geïnstalleerd? Is je DSM helemaal bijgewerkt?

Je zou SSH kunnen aanzetten en dan als het weer optreedt proberen via SSH in te loggen en een top/htop te draaien. Wellicht zie je dan de boosdoener.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX9070XT - V750 Gold - Kubuntu 26.04LTS

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 22:17
Het enige wat eigenlijk draait is Plex en Synology Photos. Als ik dan kijk bij broncontrole dan zie bijna geen activiteit bij zowel als cpu als ram. Dus ik heb ook geen idee waar hij dan mee bezig is. Als ik kijk bij bijwerken en herstellen, dan zie ik staan " uw DSM is up to date. Ik weet dat er nieuwere versies van DSM zijn. Ik ben er een beetje huiverig voor om die te updaten ivm Plex. Ik heb in het verleden wel gehad dat ik na een update problemen kreeg met Plex .

[ Voor 16% gewijzigd door tumbadora op 26-07-2026 09:58 ]

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:04

StarWing

Huh ?!?

Als je SSH open hebt gezet kan je kijken welke processen en deze beëindigen.

Page intentionally left blank.