Afgelopen zondag de plafonds van onze nieuwbouwwoning geschilderd met de roller. Met zijn tweeën lekker doorgewerkt en zag er na de eerste eigenlijk laag al prima uit.
Midden in de woonkamer (waar het minste daglicht komt, want tussenwoning) zagen we echter dat we een enkel plekje hadden gemist/net niet voldoende hadden gedekt dus besloten om gister (donderdag) een tweede laag aan te brengen.
Na deze tweede laag zagen we juist (meer) banen terwijl we niet anders hebben gedaan dan bij de eerste laag.
Uitgevoerde werkzaamheden:
Maar ik heb wat stukjes tape op de muur geplakt om me te helpen oriënteren en als ik er dan met mijn neus op sta heb ik het idee dat de structuur wel een beetje anders is, wat grover.
Zou een nieuwe laag zin hebben? Of verspillen we dan alleen maar verf?
Midden in de woonkamer (waar het minste daglicht komt, want tussenwoning) zagen we echter dat we een enkel plekje hadden gemist/net niet voldoende hadden gedekt dus besloten om gister (donderdag) een tweede laag aan te brengen.
Na deze tweede laag zagen we juist (meer) banen terwijl we niet anders hebben gedaan dan bij de eerste laag.
Uitgevoerde werkzaamheden:
- De plafonds en muren zijn gestuct door klein team van stukadoors met zo'n gipsspuitmachine. Dus: de ene spuit, de ander reit de boel direct glad. Volgens mij zo'n 3 lagen op de plafonds.
- Alles is door de stukadoors glad geschuurd met giraffe schuurmachines.
- Al het stucwerk afgestoft en voorgestreken met Sigma Sigmafix (1:4 verdund met water).
- Gebruikte verf: Sigma Perfect Matt, kleur: RAL9010 (topspul).
- +/-50m2 aan plafonds, geschilderd in ongeveer 2 uurtjes.
- Gebruikt rollers: Anza Micmex 25cm met (tussendoor bewaard in luchtdichte zakken in de koelkast).
- We namen allebei een helft voor onze rekening (de ene links, de ander rechts), namen een denkbeeldige baan van 50-70cm breed en rolden naar elkaar toe in het midden, vervolgens door naar de volgende baan.
- Het zou kunnen dat de banen ongeveer overeen komen met de banen die we hebben gemaakt, maar ik ben er ook niet helemaal zeker van dat dat zo is. De naden van de plafondplaten zijn het in ieder geval niet (240cm).
Maar ik heb wat stukjes tape op de muur geplakt om me te helpen oriënteren en als ik er dan met mijn neus op sta heb ik het idee dat de structuur wel een beetje anders is, wat grover.
Zou een nieuwe laag zin hebben? Of verspillen we dan alleen maar verf?