Ervaringen met cadeaukaarten laten uitbetalen

Pagina: 1
Acties:

• licon
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 25-07 17:44
Hoi allemaal,

Ik zie regelmatig mensen zitten met (overgebleven) cadeaukaarten die ze niet (helemaal) opmaken. In plaats van die 27 euro bij de Gamma of 43 euro bij de Hema te laten liggen, overweeg ik soms om het saldo gewoon uit te laten betalen.

Dus ben ik eens gaan spitten en dit kwam eruit:
VVV Cadeaukaart
  • Kosten: €10 administratiekosten per kaart
  • Voorbeeld: 150 euro saldo → je krijgt €140 terug
  • Procedure: Foto/scan achterkant (nummer + pincode zichtbaar) mailen naar administratie@vvvnederland.nl + IBAN + gegevens
  • Geld staat binnen 2 weken op je rekening (kaart wordt direct geblokkeerd)
One4All (o.a. die multi-cadeaukaarten)
  • Kosten: €5 afkoopvergoeding per kaart (bij saldo ≥ €5)
  • Voorbeeld: 150 euro → €145 terug
  • Procedure: Bellen naar +31 20 20 93 481
Vraag aan de community:
  • Wie heeft dit al eens gedaan? Hoe was de ervaring (snelheid, service, gedoe)?
  • Zijn er kaarten waar het goedkoper of soepeler gaat? (bijv. Bol.com, Coolblue, Zalando, etc.) Bij bol.com kun je bijvoorbeeld bij een bol cadeaukaart van 150 euro weer een keuzecadeaukaart van 150 euro kopen, die je kunt omwisselen naar een VVV cadeaukaart van 150 Euro, die je vervolgens weer kunt omwisselen naar een One4All cadeaukaart van 150 Euro, die je kunt laten uitbetalen om 145 Euro te krijgen, waar je anders bij wissel.nl maar slechts 120 Euro zou krijgen, heb je nu 25 Euro gratis meer.
  • Of zijn er slimme manieren om die laatste restjes er toch nog uit te halen zonder (of met minder) kosten?
  • Iemand ervaring met meerdere kaarten tegelijk uitbetalen?
Ik ben vooral benieuwd of mensen het de moeite waard vinden bij kleine bedragen of dat je beter even zoekt naar iets wat je nog kunt gebruiken. Of dat er nog addertjes onder het gras zitten (bijv. btw, belasting, of kaarten die het niet toelaten).

Laat maar horen, alle ervaringen welkom! 👍

[ Voor 10% gewijzigd door licon op 24-07-2026 20:11 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Bestaat www.wissel.nl nog?

Ja dus. Die ziet ik vaak gebruikt worden

[ Voor 67% gewijzigd door 418O2 op 24-07-2026 20:27 ]

• licon
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 25-07 17:44
418O2 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 20:27:
Bestaat www.wissel.nl nog?

Ja dus. Die ziet ik vaak gebruikt worden
Ja, maar waar je bij One4All bij direct uitbetalen kunt rekenen op 3,3% korting (bij 5 Euro kosten op 150 Euro), wil wissel.nl gelijk 30% korting (bij bijvoorbeeld minder populaire cadeaubonnen zoals readshop) met allerlei ID verificaties en willekeurige blokkades.

[ Voor 8% gewijzigd door licon op 24-07-2026 20:33 ]