Vraag

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:22
Ik gebruik sinds ongeveer 2009 de LG Flatron M2362D, het is een Monitor/TV.

Afgelopen paar jaar heb ik gemerkt dat als ik de monitor helemaal uitzet, dus ook niet op standby waarbij het standbylampje brand, dat hij niet meer wil starten. Wat ik dan doe is de power cable uit het stopcontact halen en er weer indoen en dan probeer ik het aan te zetten totdat hij toevallig aan gaat.

Dit proces van uit het stopcontact halen en er in stoppen kan soms wel 50-60 keer duren voordat de monitor eindelijk besluit om te starten. Dit deed ik een tijdje totdat ik heb besloten om de monitor dus niet helemaal uit te zetten, maar gewoon op standby te laten waarbij het standby licthtje brandt.

Heb de monitor een jaar lang zonder problemen op deze manier gebruikt, totdat vandaag de elektriciteit weg viel, waardoor ik 100 keer de stekker in en uit het stopcontact heb moeten doen om de monitor werkend te krijgen. Op een gegeven moment dacht ik dat hij echt niet meer aan zou gaan.

Ik denk dat het probleem dus te maken heeft met de powerboard/capacitor, want de monitor werkt gewoon helemaal goed als het aan gaat. Hoeveel zou een reparatie/vervanging van de capacitor of powerboard kosten? Vind het zonde om de monitor te vervangen, want het doet alles wat ik wil.