[Vakantie] Z.O. Canada - tips?

Pagina: 1
Acties:

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-08 14:10
Hoi Allemaal,

In de maand september gaan mijn lief en ik een road trip door Zuid-Oost Canada maken. We doen de volgende plaatsen aan:
  • Toronto.
  • Niagara on the lake.
  • Ottawa.
  • Quebec City.
  • Montreal.
  • Kingston.
  • Huntsville / Muskoka.
Uiteraard hebben we, met een reisgids in de hand, deze planning gemaakt en weten we, vrij aardig, wat we gaan doen.

...Máár... Mochten er Tweakers zijn die onlangs in óók in deze hoek van de wereld zijn geweest en nog een goede tip hebben voor een activiteit of een plek die een bezoekje waard is, dan hoor ik dat graag! Oh, we houden van kunst, design en cultuur. Natuur is prachtig (en zit zéker in het programma), maar we voelens ons inmiddels te oud om forse stukken door de wildernis te hiken. En verder: we willen de grens met Trumpistan niet oversteken en met ijsberen worstelen is ook niet zo ons ding... 😉

Alvast bedankt voor al jullie tips!

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Alweer 20 jaar geleden:
Toronto, CN tower.
Niagara, Maid of the Mist en een helicoptervlucht over de watervallen.
Ottawa, Canadian Museum of History kan een optie zijn.
Montreal, oud Montreal en het centrum. De Biodome. De botanische tuinen.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
In Montreal ga een broodje vlees eten bij Schwartz. Je staat er ff voor in de rij maar het is het waard. https://schwartzsdeli.com/

In Toronto hadden we een boottocht gemaakt, dat was ook erg leuk. Heb geen flauw idee meer welke organisatie helaas.

I have stability. The ability to stab.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:07
Ik zou zeggen vermijd Niagara Falls als je er in een hotel zit. Wij zijn na de verplichtte boot tocht waar je zeiknat kan worden, naar Nigara On the Lake gereden, fiets gepakt bij (ik dacht) Stratus Vineyards en zijn gaan fietsen in Old Town. Prachtig stadje.

Prima eten bij oa The English Harp Pub. Queen St is de hoofdstraat. Wel betaalt parkeren.

Ga je nog richting Tadoussac ? Ongeloofelijke beelden van walvissen daar. Je gaat in een soort dingy/rubberen speedboat het water op. Bij ons was de zee spiegelglad. Bultruggen heel dichtbij gezien, net als Beluga's. Het hotel daar is prima, beetje gehorig misschien.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Baseball wedstrijd meepakken in Toronto. Kost je een paar tientjes en je kunt gaan zodra je het saai begint te vinden.

Toronto island is leuk, boottochtje heen en terug, beetje rondlopen.

Distillery district voor cultuur, kunst en eten, was vroeger een whiskey brouwerij, nu een hip gebied met 19de eeuwse sfeer vol met boutiquejes, kunstgalerieen en eettentjes.

Canada's wonderland. Een pretpark ten noorden van de stad, prima te bereiken met het OV, kost een uur en een kwartier en nog geen 2 dollar.

Bij Niagara zijn wijnhuizen te bezoeken en mocht je de waterval wel gezien hebben, je kan ook met een helikopter het water bekijken. Niet goedkoop, wel een ervaring.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:36

Typhone

Who Dares Wins

Check ook even dit topic [Vakantie] USA
Zitten waarschijnlijk genoeg mensen die in die hoek zijn geweest en tips hebben maar dit wellicht over het hoofd zien :)

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-08 15:46
Bernard0343 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:03:
Hoi Allemaal,

In de maand september gaan mijn lief en ik een road trip door Zuid-Oost Canada maken. We doen de volgende plaatsen aan:
  • Toronto.
  • Niagara on the lake.
  • Ottawa.
  • Quebec City.
  • Montreal.
  • Kingston.
  • Huntsville / Muskoka.
Uiteraard hebben we, met een reisgids in de hand, deze planning gemaakt en weten we, vrij aardig, wat we gaan doen.

...Máár... Mochten er Tweakers zijn die onlangs in óók in deze hoek van de wereld zijn geweest en nog een goede tip hebben voor een activiteit of een plek die een bezoekje waard is, dan hoor ik dat graag! Oh, we houden van kunst, design en cultuur. Natuur is prachtig (en zit zéker in het programma), maar we voelens ons inmiddels te oud om forse stukken door de wildernis te hiken. En verder: we willen de grens met Trumpistan niet oversteken en met ijsberen worstelen is ook niet zo ons ding... 😉

Alvast bedankt voor al jullie tips!
Bijna letterlijk al die plaatsen bezocht tijdens onze vakantie in juni en wij vonden het geweldig. Neem aan dat jullie een auto huren? En waar beginnen en eindigen jullie en hoe lang wil je gaan? Wij deden het vanuit Toronto omdat we daar familie hebben. Toronto, Montreal en Quebec vond ik qua steden alledrie de moeite, Ottawa is ook leuk maar na een rondleiding door de binnenstad heb je het wel gehad (wel paar mooie musea). We hebben in de grote steden 2 a 3 nachten in hotels in het centrum gepakt. In Toronto en Montreal heb je goede metro dus kan je eventueel ook wat verder uit het centrum iets nemen. We hebben de steden afgewisseld met natuur. Bij Montreal is Eastern Townships heel mooi (echt in een geweldige spa geweest daar) en ten noorden van Quebec zijn wij naar Charlevoix geweest (inc whale watching). Verder aboluut een Blue Jays game pakken als dat in de planning past (maar ik ben biased want ben groot Blue Jays fan). Ik verwacht dat ze tegen die tijd wel uitgeschakeld zijn voor de playoffs en dat je relatief goedkoop kan gaan.

Voel je vrij om een pm te sturen als je wat meer specifieke dingen wil weten.
Pagina: 1