Toon posts:

okay, Debian packages installeren...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ben nog steeds aan het kloten met mijn debian kernel (zucht) De installatie instructies uit een andere topic kan ik gebruiken alleen heb ik nu alle .DEB Debian packages gedownkloot en niet de source..

Hoe installeer ik de kernel2.9 .DEB files op mijn debian 2.2r3 systeem? Ik heb van alles met apt-get geprobeerd maar krijg het niet voor mekaar..

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 21 september 2001 18:52 schreef Icculus het volgende:
Hoe installeer ik de kernel2.9 .DEB files op mijn debian 2.2r3 systeem? Ik heb van alles met apt-get geprobeerd maar krijg het niet voor mekaar..
Wat wil je precies installeren, een kernel, die gecompileerd is door de vrienden van Debian, of wil je de kernel-source hebben ?

<tip> Gebruik dselect :-)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

zoek op de debian site voor packages :)

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:38
Ik pak altijd gewoon een tar.gz van kernel org..
en config die en compile die.

kan ook.. is misschien minder netjes maar ik heb de debian manier ook nooit begrepen

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 00:41
als je losse .debs hebt:
dpkg -i <filename.deb>

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In Debian zijn er twee manieren om een kernel te installeren:

1) Je installeert een kernel-image package. Er wordt dan een voorgecompileerde kernel geinstalleerd. Meestal is dat goed genoeg, maar als je alternatieve hardware hebt, is het soms nodig zelf een kernel te bakken.

2) Je installeert een kernel-source package. De sources worden dan geinstalleerd, zodat je de kernel zelf kunt configureren en installeren. Vergt enige behendigheid maar is zeker niet moeilijk. Er zijn genoeg howto's over geschreven iig :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1