Vraag

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:08

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Mede Tweakers,

Ik heb een EcoFlow River 3 powerstation voornamelijk in gebruik op festival campings. Hier zit een standaard 45watt zonnepaneel bij, echter dit paneel is voor het huidige gebruik niet echt geschikt. Inmiddels een paar keer mee gehad, maar de 12v koelbox trekt de powerstation eerder leeg dan dat het paneel kan leveren, ook op (extreem) zonnige dagen. Koelbox zelf gaat uit in de nacht.

Vandaar ook aan het kijken om hier een of twee andere panelen (parallel) aan te hangen, om meer vermogen te leveren aan de powerstation en toch ook in de avond nog enige tijd vooruit te kunnen. Het is niet erg als de accu in de nacht (semi) leeg raakt, zolang het laden overdag wat vlotter gaat.

Nu heb ik het volgende gevonden op Amazon, ook wat andere partijen gekeken, maar niet alles is gelijktijdig beschikbaar.

2 x Zonne Laadkabel Zonne Stekker Naar Xt60 Adapter...

1 x MC4 Solarkabel...

1 x MC4 Y-splitter

2 x FlexSolar 100W Draagbaar Zonnepaneel...

Nu is mijn vraag of dit zou kunnen gaan werken en of er misschien nog andere ideeën zijn.

Ik hoor het graag!

Dank alvast, Remy.

PS: Misschien dat in de toekomst de EcoFlow River 3 te zwak blijkt, maar dat is voor latere zorg. (beetje bij beetje)...

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Alle reacties

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:27
De ecoflow zelf geeft max 110W aan.

Wat betreft spanning kan het om er parallel 2 aan te sluiten, maar de kortsluitstroom van 2 panelen (gaat 13A zijn) is mogelijk te hoog voor de accu.

Ik kan dat zo 123 geen uitsluitsel over vinden in de specificaties van de ecoflow.

Gaat het werken? Waarschijnlijk, maar het volledig potentieel van de panelen in volle zon zal niet benut worden. In minder licht heb je er voordeel bij.

Er zal een risico in zitten wat betreft de hoge gezamenlijke Isc

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:08

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Ronald schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:41:
De ecoflow zelf geeft max 110W aan.

Wat betreft spanning kan het om er parallel 2 aan te sluiten, maar de kortsluitstroom van 2 panelen (gaat 13A zijn) is mogelijk te hoog voor de accu.

Ik kan dat zo 123 geen uitsluitsel over vinden in de specificaties van de ecoflow.

Gaat het werken? Waarschijnlijk, maar het volledig potentieel van de panelen in volle zon zal niet benut worden. In minder licht heb je er voordeel bij.

Er zal een risico in zitten wat betreft de hoge gezamenlijke Isc
Ik heb het setje besteld. Voor 75 euro per paneel geen geld in deze. Ga de komende maand thuis experimenteren ermee, levering volgt ergens volgende week donderdag/vrijdag.

De set gaat pas eind augustus weer mee naar het Zwarte Woud in Duitsland.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris