Hoi allemaal,
Ik ben momenteel aan het oriënteren op een warmtepomp, en de opties van Dewarmte.nl hebben mijn interesse. Momenteel verwarm ik mijn woning (bouwjaar 2003) met een CV-ketel en radiatoren. Alle leidingen zitten weggewerkt in de vloeren, en de CV hangt op zolder.
Om zo goed mogelijk voorbereid te zijn op mijn adviesgesprek met Dewarmte, zou ik graag jullie ervaringen en inzichten willen horen. Ik heb namelijk een paar concrete vragen:
Groet,
Bas
Ik ben momenteel aan het oriënteren op een warmtepomp, en de opties van Dewarmte.nl hebben mijn interesse. Momenteel verwarm ik mijn woning (bouwjaar 2003) met een CV-ketel en radiatoren. Alle leidingen zitten weggewerkt in de vloeren, en de CV hangt op zolder.
Om zo goed mogelijk voorbereid te zijn op mijn adviesgesprek met Dewarmte, zou ik graag jullie ervaringen en inzichten willen horen. Ik heb namelijk een paar concrete vragen:
- Aansluiting van leidingen:
Hoe wordt de aansluiting van de leidingen voor de warmtepomp meestal gerealiseerd? Wordt er een vloer opengebroken, of gaan installateurs doorgaans via de zolder? Ik zou het mooist vinden als er geen leidingen langs de muren hoeven te lopen, maar ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk werkt. - Warmtepompboiler:
De PompT-boiler van Dewarmte lijkt me niet de meest scherp geprijsde optie, en deze wordt verwarmd via de CV-leidingen. De boiler komt op de plek van de huidige CV te staan.
Mijn vraag: Zijn er mensen met ervaring met een eigen warmtepompboiler die zijn warmte uit de lucht haalt? Hoe bevalt dat, en wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van de PompT?
Groet,
Bas