activatiesleutel komt niet aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tombom123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:39
Dag Tweakers,

De activatiesleutel komt niet aan op mijn emailadres!

Heb vannacht het rond 00:05 geprobeerd dacht de activatiesleutel is vertraagd. In de ochtend zouden ze er dan wellicht zijn. Hellaas is dit niet het geval. Heb net ook geprobeerd om opnieuw de advertenties te plaatsen maar helaas wer geen activatiesleutel.

Kunnen jullie s.v.p. nazien wat er mis gaat?

alvast bedankt.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Kees zou jij hier eens naar willen kijken om te zien of er iets stuk is met de mailserver?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:09
Ik ondervind hetzelfde probleem.

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:29
Me2, vannacht 2x geprobeerd, nu net weer een keer, er komt niets in de mail aan.

@Kees feedback naar Outlook gegeven, activatiemails komen niet binnen.

edit; nieuwe adv. aangemaakt, maar weer geen activatiemail. Duimen dat Outlook dit snel oplost, dit is al meerdere dagen aan de hand. Eergisteren adv. aangemaakt, kwamen gisterenochtend pas binnen.

Maar het duurt nu langer.

Nu 10 mailtjes tegelijkertijd (alle tweakers)

[ Voor 172% gewijzigd door GameNympho op 24-07-2026 15:26 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Outlook heeft weer eens een periode waarin ze ineens lastig doen en onze mail niet willen accepteren.

Ik kan er niet bijzonder veel aan doen; je kan beter bij Outlook klagen :/

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• tombom123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:39
Kees schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 10:36:
Outlook heeft weer eens een periode waarin ze ineens lastig doen en onze mail niet willen accepteren.

Dank voor de terugkoppeling! Nu komen ze wel binnen! Mocht het vaker voorkomen zal ik mijn emailadres veranderen van een live domein naar mijn gmail. Dank iig!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:22

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Kees schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 10:36:

Het viel mij ook op dat de normale notificaties erg vertraagd binnenkwamen. Bij nader onderzoek bleek dat de DKIM-records van tweakers.net niet in orde zijn. Mogelijk voert Microsoft daarom extra controles uit en doet het daar moeilijk over. ;)

Land van het eeuwige vuur

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Noob_Saibot schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:06:
[...]

Het viel mij ook op dat de normale notificaties erg vertraagd binnenkwamen. Bij nader onderzoek bleek dat de DKIM-records van tweakers.net niet in orde zijn. Mogelijk voert Microsoft daarom extra controles uit en doet het daar moeilijk over. ;)
Ik heb net even in de reporting gekeken. We zitten op 99.98% dkim-compliance voor de afgelopen maand. De 0.02% wat mist zal in het algemeen spam zijn. Waar zie jij foute dkim records?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:54
Kees schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:59:
[...]

Ik heb net even in de reporting gekeken. We zitten op 99.98% dkim-compliance voor de afgelopen maand. De 0.02% wat mist zal in het algemeen spam zijn. Waar zie jij foute dkim records?
Ik merk sinds enkele dagen hetzelfde, ik kreeg vanmiddag drie notificaties van DM's in mijn live.nl mailbox terwijl ik die berichten gisterenavond al had ontvangen in mijn DM inbox op Tweakers.

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:22

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Kees schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:59:
[...]

Mailtjes komen bij in mijn mailbox via @tweakers.net en als ik daarop de DKIM controleer op de selctor1 dan zie ik fouten (Missing or Invalid Record). :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crHgNhRjz3WLSylZZXITA8FlW0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zy3KWCSfFnwiWOB6PvBVatFi.png?f=fotoalbum_large

Hieronder voorbeeld hoe het selector1 uit zou moeten zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V95fKHslSE0nVQ8X0LMSUifamfM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4tE7zXoeVoxM5cy6PGTV0dVt.png?f=fotoalbum_large

Land van het eeuwige vuur

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Noob_Saibot schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:47:
[...]

Mailtjes komen bij in mijn mailbox via @tweakers.net en als ik daarop de DKIM controleer op de selctor1 dan zie ik fouten (Missing or Invalid Record). :)

[Afbeelding]

Hieronder voorbeeld hoe het selector1 uit zou moeten zien:

[Afbeelding]
Je kunt er niet simpelweg vanuit gaan dat het selector1 is die men gebruikt, dat is feitelijk vrij te kiezen voor degene die DKIM instelt. Ik denk dus dat Tweakers een andere selector gebruikt...

Tweakers Discord

• _nethack
  • Registratie: September 2000

_nethack

We're all MAD here

Denk het ook :)
Bij de laatste mails die ik van tweakers ontving heet de selector 'adonis' en dat record bestaat gewoon.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Noob_Saibot schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:47:
[...]

De denkfout die je daar maakt is dat we 'selector1' gebruiken. We gebruiken wel een selector, maar die heet bij ons 'adonis'. Met tweakers.net:adonis vind je hem wel.

In de ruwe mail zul je dan ook iets zien alla DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=simple/simple; d=tweakers.net; s=adonis;

Hier staat de 's' voor selector, en dat is het dns record dat de ontvanger moet ophalen en controleren. Dat is freeform, en hoeft niet iets als selector1 of selector2 te zijn.

Pagina: 1