Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Volgens mij is dat wel mogelijk, je hebt eigenlijk gewoon een net werkkaart met een hubje in een.
Verwijderd
t scheelt je geen enkele netwerkkaart.
Wat jij voorstelt is niet mogelijk. Alles wat over t netwerk gaat gaat nu ook het internet op volgens jouw opstelling.
t enige wat zo'n kaart scheelt is een losse hub, oftewel wat plaats en een stroomstekker.
Nadeel is dat de pc met de hub-netwerkkaart altijd aan moet staan.
Wat jij voorstelt is niet mogelijk. Alles wat over t netwerk gaat gaat nu ook het internet op volgens jouw opstelling.
t enige wat zo'n kaart scheelt is een losse hub, oftewel wat plaats en een stroomstekker.
Nadeel is dat de pc met de hub-netwerkkaart altijd aan moet staan.
Ehhhh... Niet zo:
code:
1
2
3
| |---------------------< adsl
pc---|
|---ingebouwde hub-----> pc |
Je kan ook vaak routing en firewall software in de firmware van die kaarten laden (dus hardwarematig).
Das althans bij de betere kaarten. Als ie die functiemogelijkheden niet heeft zie ik geen enkele reden in om zo'n kaart te kopen . Vinnik mn 10 Mbit 24-poorts switch toch cooler
Das althans bij de betere kaarten. Als ie die functiemogelijkheden niet heeft zie ik geen enkele reden in om zo'n kaart te kopen . Vinnik mn 10 Mbit 24-poorts switch toch cooler
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Thnx, weet ik dat ook weer.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
enige oplossing lijkt me voor jou een PCI netwerkkaart met 2 echte poorten.
Dan kun je aan elk van deze uitgangen/poorten een eigen IP toewijzen, alsof het 2 aparte netwerkkaarten zijn.
Wil je echt goed gek en duur doen, moet je eens op de adaptec site kijken. Daar staat ergens een 4poorts ethernet kaart voor $700,-, ca fl 2000,-
Dan kun je aan elk van deze uitgangen/poorten een eigen IP toewijzen, alsof het 2 aparte netwerkkaarten zijn.
Wil je echt goed gek en duur doen, moet je eens op de adaptec site kijken. Daar staat ergens een 4poorts ethernet kaart voor $700,-, ca fl 2000,-
iemand die ik ken heeft een goedkoop realtek kaartje met ingebouwde hub... 4 poorts (eigenlijk 5 als je de comp waar de kaart inzit ook telt) en het werkt prima op 10mbit. Zat geloof ik bij een netwerkset van Trust.
Ik heb dus zelf een linuxservertje met een PCI netwerkkaart met ingebouwde HUB (100Mbit Half Duplex). Het geheel werkt gewoon goed. Het is inderdaad alleen maar de keuze of je zin hebt in losse onderdelen, en of het je wat uitmaakt of die ene computer 24U aan moet staan.
gheh wat ik weet als je naar een lan gaat mot je em em in de uplink dus en dat is dus weer minder
Pagina: 1