Toon posts:

[Lightwave 6.5b] Renderen animatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een animatie renderen van ongeveer 200 frames
Maar om 1 frame te renderen heb ik anderhalf uur nodig. Kan ik dan niet gewoon eerst een frame of 10 renderen en dan de pc uitzetten ofzo en dan later verdergaan met de render vanaf frame 10 enz???

DIt zou zeer handig zijn want dan hoef ik de pc niet aan te laten staan(wat trouwens niet mag van mijn pa :( )

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:30
Op vrijdag 21 september 2001 18:32 schreef Liquidus het volgende:
Ik wil graag een animatie renderen van ongeveer 200 frames
Maar om 1 frame te renderen heb ik anderhalf uur nodig. Kan ik dan niet gewoon eerst een frame of 10 renderen en dan de pc uitzetten ofzo en dan later verdergaan met de render vanaf frame 10 enz???

DIt zou zeer handig zijn want dan hoef ik de pc niet aan te laten staan(wat trouwens niet mag van mijn pa :( )
Ja dat kan, maar dan moet je als output een bitmap oid sequence genereren en daar later een avi ofzo van maken

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Gewoon bij output files alleen de losse frames wegsaven, in een voor jou bruikbaar formaat...afhankelijk van het programma dat je later wilt gebruiken om de losse frames bij elkaar te voegen tot een animatie..

Ik neem wel aan dat je eerst een test-render gedaan hebt in lage resolutie en zonder anti-alias zodat de render tijd per frame niet zo hoog is maar je dan toch kunt zien of je anim goed loopt....zo niet zou ik dat eerst doen....scheelt veel of je 200 x 1.5 uur nodig hebt of 200 x 10 minuten bijvoorbeeld....

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Topicstarter
Met welk programma kan ik dan die losse plaatjes in elkaar zetten?

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 21:00 schreef Liquidus het volgende:
Bijvoorbeeld Adobe Premiere, kun je eventueel ook gelijk geluid toevoegen...

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:30
Newteks's tooltje Vidget is daar heel handig voor, kijk maar op hun website.. die schrijft het zo weg in quicktime,avi,mpeg1&2 enzo..

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
hehe , dat kun je ook weer gewoon in lightwave doen hoor , gewoon die hele sequence van plaatjes inladen en als background gebruiken. Daarna je camera precies dezelfde res geven als je plaatjes en dan een avi ofzo renderen. Gaat dus supersnel omdat lightwave helemaal nix hoeft te renderen.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Pagina: 1