Onkyo receiver weer bij de tijd brengen

Pagina: 1
Acties:

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:30
Beste allemaal,

Ik beschik over een Onky TX-NR414 met een tweetal Boston Acoustics a25. Na de verhuizing heb ik beneden twee Sonos 100 speakers en is de speakerset naar de werkkamer verhuist. Nu loop ik tegen het volgende aan: i. ik heb goede wifi, maar geen ethernetaansluiting op de plek waar de receiver staat en ii. fm wordt minder en minder.

Zo begon ik te kijken naar een wireless bridge. Maar vanwege de ouderdom van de apparatuur, vraag ik mij af of de vtuner/spotify ondersteuning op de onkyo nog werkt. Daarom kwam ik bij een aparaat als de audizio internet radio, die je vervolgens kan aansluiten op de onkyo. Nu kwam ik ook op het pad van de Sonos Port. Daarbij geldt echter weer: de speakerset staat op de werkkamer (1e verdieping) en de Sonos set beneden - met andere woorden: de toegevoegde waarde lijkt beperkt, mogelijk alleen bij feestjes waarbij je de speakerset even beneden plaatst.

Zijn er mensen die een soortgelijk geval aan de hand hebben gehad c.q. advies hebben? De goedkoopste optie is een wireless bridge, maar dan zit ik wat met de ondersteuning van Spotify op het apparaat. Zijn er ervaringen met zo'n audizio, of wellicht mensen met andere ideeën?

Veel dank vast!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:37
Kijk eens naar oplossingen van WIiM afhankelijk van wat je wil kan een mini al voldoende zijn.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:00
Plug een nvidia shield in je onkyo.

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:25
Die Sonos port (+ hun andere producten) is belachelijk geprijsd. Voor dat bedrag koop je bijna een WiIm amp Ultra. Kan die Onkyo ook meteen door naar de milieustraat. Wil je die toch behouden, is een boven genoemde Wiim mini een goede oplossing.

Een Wifi naar ethernet brug zou ik er ook niet tussenzetten. Die Onkyo is 14 jaar geleden, grote kans dat Spotify iets wijzigt aan de API waardoor het niet meer werkt. Daarnaast is het al een wonder dat die Onkyo z'n HDMI bord nog niet gefrituurd heeft.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@danielrene Dit betreft aankoopadvies, dus verplaatst naar het juiste subforum.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:38
Het beste geluid krijg je als je een streamer op de optische input van je Onkyo aansluit. Een uitstekende keuze is de door @KernelPanic genoemde WiiM Mini, met daarbij een s/pdif kabel zoals deze Allteq Optische Audio kabel - Toslink en spdif - Zilver. De Wiim ondersteunt de meeste streaming diensten (o.a. Spotify Connect) en internet radio, werkt via wifi en heeft een uitstekende app.

[ Voor 33% gewijzigd door martyw op 23-07-2026 18:27 ]

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:30
Het is duidelijk; veel dank voor jullie snelle reacties! Fijn om op deze manier gebruik te kunnen blijven maken van deze simpele, maar voor mij prima, setup. Dank en dit topic mag worden gesloten.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

danielrene schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 18:59:
Het is duidelijk; veel dank voor jullie snelle reacties! Fijn om op deze manier gebruik te kunnen blijven maken van deze simpele, maar voor mij prima, setup. Dank en dit topic mag worden gesloten.
Topics sluiten doen we in principe alleen als er iets mis mee is ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1