We zitten midden in een verbouwing en hebben op de begane grond alle vier de radiatoren verwijderd en hier komt +/- 36m2 vloerverwarming. Op de 1e VD en zolder zijn in totaal nog vier radiatoren, waarvan 1 handdoekradiator.
1) is deze pomp krachtig genoeg om het water in de 360m vvw slang rond te pompen? de loodgieter denkt van niet namelijk, ik twijfel en kom hier tegen dat de juiste leiding diameters belangrijker zijn dan de pomp.
2) ik zal uiteraard de boel opnieuw waterzijdig moeten inregelen. maar hoe doe je dat met de combi van radiatoren en vvw? met vvw wil je een zo hoog mogelijke flow, bij radiatoren wil je een zo hoog mogelijke delta-t. of moet ik gewoon beter zoeken in het CV waterzijdig inregelen topic?
- CV ketel is een Vaillant HR SolidePlus VHR 30-34/3-5 met een VPAR-5 Vaillant pomp.
- Leiding van CV naar VVW is 32mm alupex
- Stijgleidingen 25mm alupex
- Aansluiting naar radiatoren mix van 20mm (2) en 16mm (2) alupex.
- Plan voor de VVW is twee kunststof pomploze verdelers met 6 groepen van max 60m 16mm.
1) is deze pomp krachtig genoeg om het water in de 360m vvw slang rond te pompen? de loodgieter denkt van niet namelijk, ik twijfel en kom hier tegen dat de juiste leiding diameters belangrijker zijn dan de pomp.
2) ik zal uiteraard de boel opnieuw waterzijdig moeten inregelen. maar hoe doe je dat met de combi van radiatoren en vvw? met vvw wil je een zo hoog mogelijke flow, bij radiatoren wil je een zo hoog mogelijke delta-t. of moet ik gewoon beter zoeken in het CV waterzijdig inregelen topic?