c# programma stopt om onduidelijke reden.

Pagina: 1
Acties:
  • 663 views

Onderwerpen

Vraag

• Stanleyvc
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-07 05:42
Beste Allen,

Ik heb een redelijk groot programma gemaakt in c# er wordt met andere apparaten over het netwerk gecommuniceerd onder andere met UDP en Modbus, voor Modebus gebruik ik EasyModbus.

Ik gebruik Microsoft Visual Studio 2022.
en Microsoft .Net Framework 4.8

Door onduidelijke redene stopt het programma na verloop van tijd, soms na vele uren soms na dagen. Er verscheind ook geen melding of wat dan ook.

Is er geen mogenlijkheid dat het programma aangeeft in bijvoorbeeld welke module/ regel het programma stopt zodat het onderzoeken wat eenfoudiger wordt.

Wie heeft tips,
Alvast hartelijk dank.

[ Voor 8% gewijzigd door Stanleyvc op 22-07-2026 21:01 ]

Beste antwoord (via Stanleyvc op 23-07-2026 20:24)

• TobyW
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-07 19:35
Draai je een Debug of Release build?

Alle reacties

• KaiserSozeJr
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:59
Event viewer, Windows logs, Application.

Daar zou ik eerst zoeken naar details over een eventuele crash (exception).

Acties:
  • Beste antwoord

• TobyW
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-07 19:35

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:03
Ik zou een unhandled exceptioneel handler toevoegen en de fouten loggen die optreden, daarna je programma draaien tot het crasht en de logs bekijken.

Unhandled exceptioneel worden vaak ook in de EventLog geschreven, dus daar kan je ook alvast kijken.

Hail to the king baby!

• Stanleyvc
allereerst dank voor je reactie.

Ik draai een Debug builld.

• Stanleyvc
KaiserSozeJr schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:03:
Event viewer, Windows logs, Application.

Daar zou ik eerst zoeken naar details over een eventuele crash (exception).
Allereerst dank,
Event viewer geeft geen informatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Stanleyvc op 23-07-2026 20:34 ]

• Stanleyvc
TobyW schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:08:
allereerst dank.

Ik draai een debug build.

• Stanleyvc
urk_forever schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:12:
Ik zou een unhandled exceptioneel handler toevoegen en de fouten loggen die optreden, daarna je programma draaien tot het crasht en de logs bekijken.

Unhandled exceptioneel worden vaak ook in de EventLog geschreven, dus daar kan je ook alvast kijken.
Allereers dank,

Hoe voeg ik een "Unhandled exeption handler" toe?
Het event log geeft geen informatie.
Het duurt vele uren, soms dagen voordat het gebeurd.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:32

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

De bedankjes mogen wel stoppen.

Verder mis ik toch echt wel wat eigen inzet en informatie? Je hebt "een groot programma" gemaakt. Nul code, nul info. Mijn glazen bol is helaas stuk. Je bent blijkbaar niet in staat om in je eigen code logging toe te voegen waardoor je de oorzaak van de crashes kunt bepalen? Op dit moment zie ik weinig heil in dit topic, dus ik hoop dat je ten minste iets van nuttige info zelf kunt voorzien in plaats van "hey mijn programma stopt, wat kan dat zijn", want dan zitten we hier nog even.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Stanleyvc
MueR schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:57:
De bedankjes mogen wel stoppen.

Verder mis ik toch echt wel wat eigen inzet en informatie? Je hebt "een groot programma" gemaakt. Nul code, nul info. Mijn glazen bol is helaas stuk. Je bent blijkbaar niet in staat om in je eigen code logging toe te voegen waardoor je de oorzaak van de crashes kunt bepalen? Op dit moment zie ik weinig heil in dit topic, dus ik hoop dat je ten minste iets van nuttige info zelf kunt voorzien in plaats van "hey mijn programma stopt, wat kan dat zijn", want dan zitten we hier nog even.
Dus beleefdheid mag niet meer!
Als ik het zelf zou weten waar het probleem in de code zou zitten had, ik niet om tips gevraagd

Maar een groot ingewikkeld programma waar normaal veel hardware aan hangt zou niet interessant zijn om te delen.
En hoe kun jij oordelen over mijn inzet?

Domme vragen bestaan niet domme antwoorden wel en dit is er zo één.

Als je het geen topic vindt om tips te geven en/ of mee te denken, mag je ook door scrollen in-plaats van commentaar te geven waar niemand iets mee kan!

[ Voor 3% gewijzigd door Stanleyvc op 23-07-2026 22:13 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:32

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Stanleyvc schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:11:
[...]

Dus beleefdheid mag niet meer!
Bedanken om het bedanken voegt niets toe en is net zo irritant als "groeten, $naam" onder elke post.
Als ik het zelf zou weten waar het probleem in de code zou zitten had, ik niet om tips gevraagd

Maar een groot ingewikkeld programma waar normaal veel hardware aan hangt zou niet interessant zijn om te delen.
Well.. ehm, als je gebruik zou maken van logging zou je misschien een idee kunnen hebben wat er kapot gaat. Granted, dat hoeft niet zo te zijn als je applicatie door memory leaks gekilled wordt door het OS, maar dan zul je gewoon moeten gaan debuggen.

Je opent hier een topic, claimt "het is een groot programma" en deelt NUL informatie. Denk je dat wij helderziend zijn? Het is overigens niet de eerste keer dat we je aanspreken daarop.
En hoe kun jij oordelen over mijn inzet?
Door in dit topic te kijken naar de informatie die je tot nu toe gegeven hebt (en vooral in je topicstart), wat effectief neerkomt op niks.
Als je het geen topic vindt om tips te geven en/ of mee te denken, mag je ook door scrollen in-plaats van commentaar te geven waar niemand iets mee kan!
Misschien is het je niet opgevallen, maar die rode naam en de ondertitel "Admin Devschuur" zijn niet voor de sier. Het is letterlijk mijn taak om topics te beoordelen op het voldoen aan onze eisen, zoals beschreven in de Huisregels en het Devschuur beleid. Ik ben al vriendelijk door er niet meteen een slotje op te gooien en je een kans te geven om iets van nuttige informatie te geven.
Domme vragen bestaan niet domme antwoorden wel en dit is er zo één.
Never mind. Topic dicht.

[ Voor 7% gewijzigd door MueR op 23-07-2026 22:52 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.