Onbekend netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Noximien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-07 21:01
Hallo,

Sinds mijn verhuizing heb ik problemen met het netwerk. Het meeste werkt snel en consistent zoals streamen, downloaden, gamen e.d.
Maar zodra ik spellen speel zoals Helldivers 2 of Raft word ineens vaak de verbinding onderbroken. Dit zorgt niet voor lag (heel zelden wil het wat stotteren, maar ik zie geen relatie) maar een directe boot uit de server. Zo moet ik soms 5 keer in een half uur opnieuw verbinding zoeken.

Dit probleem deed zich niet voor in mijn vorige woning. In de nieuwe woning heb ik wel een andere ISP en modem (waar ik direct op aangesloten zit, maar een switch ertussen helpt helaas niet). Ik werk nog op windows 10, maar het probleem begon direct in het nieuwe huis.

...

Tijdens de game sessies heb ik een constante ping laten lopen. Hier was niets raars aan de hand.
Nu werken Helldivers 2 en Raft met P2P netwerken. Hiervoor heb ik port forward geprobeerd zonder succes.
Ook heb ik het netwerk op Full Duplex gezet.
...

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Bij voorbaat dank,

Alle reacties

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:11

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Noximien schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:47:
... Dit zorgt niet voor lag ... maar een directe boot uit de server. Zo moet ik soms 5 keer in een half uur opnieuw verbinding zoeken.
...
Kan je dit nader verklaren, want dit is heel onduidelijk wat je hier nu bedoeld of doet.

Voor de zekerheid: je bent dus met een netwerkkabel aangesloten?

Alles kan stuk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het zou helpen als je inzicht zou geven in je gebruikte apparatuur en hoe het verbonden is:

- welke provider (oude en nieuwe woning)?
- welk apparatuur (ONT/modem/router) je nu van je provider hebt (merk+model)? En als je het weet wat je voorheen had?
- wat voor apparaat (desktop? laptop? console?) je daarop aangesloten hebt en welk netwerkadapter erin zit?
- als je met kabel verbonden bent, welke kabel (merk + specs)?
- wat voor switch heb je ertussen gehangen?
- is er logging van de games waar de verbinding verbroken wordt? Zo ja, wat staat er in die log?

Oslik blyat! Oslik!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:50

Qwerty-273

Meukposter

Noximien schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:47:
Nu werken Helldivers 2 en Raft met P2P netwerken. Hiervoor heb ik port forward geprobeerd zonder succes.
Helldivers 2 heeft inderdaad port forwarding nodig (of een router die UPnP doet). Wat heb je daar ingesteld aan jouw kant?

Zie voor wat info:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=3156517659
https://portforward.com/helldivers-2/
https://portforward.com/raft/
https://steamcommunity.co...ns/0/4521136890533478551/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-07 18:11
Grappig, ik heb met HD2 via Steam ook dit probleem. Ik heb dat 'opgelost' door mijn vaste IP voor mijn PC allereerst even uit de unifi network te gooien en opnieuw toe te voegen. Gevolgd door mijn beide internet adapters te verwijderen - opnieuw te installeren.

Tot heden geen issues meer. Overigens heb ik voor Hell Divers geen specifieke FW regels gemaakt.
edit:
Misschien heb je iets aan de setup: FTTH >ONT>GW>SW1>SW2>PC (met 2 aansluitingen)

Ik heb dit issue gehad met 2 verschillende UTP kabels op beide ethernet aansluitingen op mijn PC. Ik heb zowel de PC op SW1 en SW2 direct aangesloten gehad. Lijkt mij een W11 iets... maar kan mijn vinger er niet op krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door logix147 op 28-07-2026 18:07 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het ligt nóóit aan DNS...... >:)

In the End It Was... :*)

[ Voor 42% gewijzigd door Will_M op 28-07-2026 18:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-07 18:11
@Will_M - Je zou zeggen dat het geen DNS issue kan zijn als je ethernet verbinding gewoon op 2 verschillende adapters wegvalt. Slechts 1 daarvan was bij mij maar fixed, de 2,5 gig had ik op een fixed IP ivm remote access. De 1gig kreeg steeds een random IP, maar toch klapte HD2 er na om de haverklap uit - In Windows zag ik gewoon mijn ethernet logo wegvallen.

Maar begint wel altijd bij DNS :)
Pagina: 1