Pu foam tussen pir platen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bazuin99
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:43
Mijn vraag
Ik ben plafond aan het isoleren. Ik heb pirplaten tussen de balken gemaakt en dacht nu met pu foam aan de ga

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvSPwvvmXWTABa4qu4_gveki6EM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfBs5zEq2dREeotFexDghAdK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIjbvQe52uq4MpCVs5MeQDQewAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbAzaPl8uClBrmi41C1LUAQF.jpg?f=fotoalbum_large

ng te moeten. Het wordt alleen echt een bende. Moet er echt bij iedere naad pu foam? Ook waar de platen elkaar gewoon volledig raken? Het zit soms zit soms zo strak tegen de balk dat ik het op de pir plaat schiet ipv in een naad.

Beste antwoord (via bazuin99 op 22-07-2026 20:42)

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:39

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Zit het ruim gebruik dan schuim; als je hier schuim wil gebruiken moet je zorgen voor een voldoende brede naad. Als het strak er in zit heeft afpurren geen zin en kun je idd beter direct aftappen.

Alle reacties

• Gerundium
  • Registratie: Juni 2010
Had je niet een lijntje pur moeten spuiten bij het plaatsen van de platen? Nu krijg je in die smalle naden natuurlijk geen pur meer gespoten, denk ook niet nodig dan. Gewoon direct verder gaan met alle naden netjes afplakken.

• Makrolon
  • Nu online
Normaal lijm je de platen aan elkaar met pu lijm, dit doe je tijdens het plaatsen.

Ik zou er nu gewoon alu tape op plakken als de naden strak zijn.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | Laadpaal installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • Beste antwoord

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:39

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Zit het ruim gebruik dan schuim; als je hier schuim wil gebruiken moet je zorgen voor een voldoende brede naad. Als het strak er in zit heeft afpurren geen zin en kun je idd beter direct aftappen.

• bazuin99
Dank allen. Ik ga met de tape aan de slag