2 x MT Venus E V3.0 v147.117.112 + CT003, UCG-Fiber + Pro max 24PoE + 2xU6+
Vraag
Alle reacties
Is misschien handig als je je type ecotec even post. Een Wattf ken ik niet.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Douche je hem wel leeg elke dag?
Bereken even hoeveel douche water je nu daadwerkelijk verbruikt vóór de zon, en hoe weinig kWh je daadwerkelijk kan opslaan in die 100L.
Terugverdientijd gaat erg vlot richting oneindig
De veiligheid groep is waarschijnlijk een temperatuur begrenzer… je wil geen tapwater van 90 graden in je wastafel… tenzij je graag naar Beverwijk wil.
Bereken even hoeveel douche water je nu daadwerkelijk verbruikt vóór de zon, en hoe weinig kWh je daadwerkelijk kan opslaan in die 100L.
Terugverdientijd gaat erg vlot richting oneindig
De veiligheid groep is waarschijnlijk een temperatuur begrenzer… je wil geen tapwater van 90 graden in je wastafel… tenzij je graag naar Beverwijk wil.
[ Voor 26% gewijzigd door Ronald op 23-07-2026 06:41 ]
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Hoi,
ik heb een VCW BE 346/5-5 als ik het goed onthouden heb.
Elke dag 100L leeg zal niet maar langer dan 2 dagen zal het niet zijn denk ik.
Een WattF zal ik misschien verkeerd begrepen hebben, de veiligheidsgroep is een overdrukventiel op de koud water aanvoer van het buffervat.
Ik las iets over legionellaplan en stel me nog de vraag of ik het vat in de koudere maanden dan wel boven de 60graden zal krijgen. Nu in de warme maanden is dat geen probleem.
ik heb een VCW BE 346/5-5 als ik het goed onthouden heb.
Elke dag 100L leeg zal niet maar langer dan 2 dagen zal het niet zijn denk ik.
Een WattF zal ik misschien verkeerd begrepen hebben, de veiligheidsgroep is een overdrukventiel op de koud water aanvoer van het buffervat.
Ik las iets over legionellaplan en stel me nog de vraag of ik het vat in de koudere maanden dan wel boven de 60graden zal krijgen. Nu in de warme maanden is dat geen probleem.
Kijk nu even naar je dagelijks gasverbruik, en reken dan je besparing uit. Je investering gaat snel richting 1000€. Dan zou ik zeker kiezen voor een thuisbatterij.
Hoi,
Ik heb reeds 2 thuisbatterijen in dienst. Maar dan nog heb ik PV overschotten.
Ik dacht ze daar voor te gebruiken.
Ik heb reeds 2 thuisbatterijen in dienst. Maar dan nog heb ik PV overschotten.
Ik dacht ze daar voor te gebruiken.
Dat kan maar je wilt je investering natuurlijk ook weer terugverdienen.
Kun je eens de gasmeter stand opschrijven voor en na het douchen? Ruwweg gaat er 2kWh in per dag. In de zomer gratis, in de winter ongeveer 20ct gemiddeld via de thuisbatterij zie ik in mijn glazen bol. Je hebt dan over 50 euro wat je nog betaald. Gemiddeld betaal je 200 euro aan gas per jaar voor douchen. Maar wat dat exact is moet je dus even uitzoeken.
Kun je eens de gasmeter stand opschrijven voor en na het douchen? Ruwweg gaat er 2kWh in per dag. In de zomer gratis, in de winter ongeveer 20ct gemiddeld via de thuisbatterij zie ik in mijn glazen bol. Je hebt dan over 50 euro wat je nog betaald. Gemiddeld betaal je 200 euro aan gas per jaar voor douchen. Maar wat dat exact is moet je dus even uitzoeken.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Pagina: 1