Eigen thuis biblotheek bijhouden ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rubensky_Fora
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-08 13:53
Mijn vraag
Om mijn (Nederlandstalige boekencollectie bij te houden ben ik opzoek naar software die mij daarbij kan helpen. Enkele voorwaarden daarbij zijn:
  • Zelf hosting op mijn NAS
  • Barcodescanner (los of met de camera van mijn mobiele telefoon).
  • Meerdere gebruikers met eigen bibliotheek maar ze moeten ook die van elkaar kunnen zien.
  • Actuele database van Nederlandse boeken die up-to-date blijft. (Daarmee bedoel ik boeken die nieuw uitkomen moet ik wel kunnen toevoegen .
Relevante software en hardware die ik gebruik

Synology DS723+ Containermanager

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • mybibliotheca
  • Inventaire
Wie van jullie heeft ervaring met een soortgelijke software en heeft dit goed werkend? Ik ben benieuwd naar de ervaringen en meningen.

Alle reacties

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:11
ik denk dat één van de bekendste toch wel Calibre moet zijn.

Heb je daar al eens naar gekeken?

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:28
Niet echt mss wat jij zoekt, maar heb je al eens gekeken naar de site van hebban?
Zij hebben een app waarmee je kan aangeven of je die hebt gelezen, of bezig of nog of wil je die boek hebben.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Asterion schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 09:07:
ik denk dat één van de bekendste toch wel Calibre moet zijn.

Heb je daar al eens naar gekeken?
TS noemt o.a. "Barcodescanner (los of met de camera van mijn mobiele telefoon)." - dan denk ik dat het gaat om software om een fysieke boekenverzameling bij te houden. Calibre is volgens mij alleen voor e-books, niet fysieke boeken.
Misschien dat TS dat nog even kan bevestigen dat het voor bijhouden van fysieke boeken is...

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Rubensky_Fora schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:33:
Barcodescanner (los of met de camera van mijn mobiele telefoon).
Die snap ik niet. Mijn barcodescanner emuleert gewoon een toetsenbord. Ik mag aannemen dat elke applicatie wel invoer van een toetsenbord accepteert.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 14:45
wat ts wil doen is een boekenkast vol boeken kunnen scannen en dan tegen vrienden zeggen kom maar een keer een boek lenen scan even met app x en dan staat het als uitgeleend in het systeem enz dat gevoel krijg ik. en dat vrienden hetzelfde kunnen doen.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-08 10:52

DaFeliX

Tnet Devver
Rubensky_Fora schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:33:
[...]

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • mybibliotheca
  • Inventaire
En, waarom beviel deze software niet? En wat beviel er wel?
Wie van jullie heeft ervaring met een soortgelijke software en heeft dit goed werkend? Ik ben benieuwd naar de ervaringen en meningen.
Ik denk dat we je beter kunnen helpen als je aangeeft wat je nu precies wil bereiken met "bijhouden" van jouw collectie. Ik neem aan dat een spreadsheet met de boeken onvoldoende is, maar wat zou de software precies moeten doen?

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ben hier 10 maand geleden ofzo ook eens tegen aangelopen, gezien ik niet echt mijn ei kwijt kon in de huidige opensource software.

Heb toen met claude zelf het een en ander neergezet. (Barcode scanner via camera, selfhosted, meerdere gebruikers, isbn lookup, etc.)

Maar goed met alle vibecode software is dat leuk voor mezelf om mee te hobbyen

(er is geen pentest of andere dingen tegen gehouden die iedere goede software dev wel zou doen.)

Allicht is het zelf bouwen via AI ook een oplossing voor je. want wat je zoekt is er zo 123 niet.
Pagina: 1