Nieuwe Game Pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gtino
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 16:02
hierboven me “proto” setup Het lukt me niet om de onderdelen hieronder te krijgen dus daan maar via het linkje

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen zoals Battlefield, Call of Duty en GTA, Fortnite op 1440p met hoge FPS en kwaliteit. Ook wil ik tegelijk kunnen streamen

En misschien af en toe wat video’s en foto’s editen

Wat mag het systeem gaan kosten?
het liefst tussen de 2000-2500 EUR

Als het echt zou “moeten” kan ik iets meer uitgeven

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee nog niks

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Een sterke gaming CPU, goede videokaart, minimaal 32GB DDR5 RAM, liefst 2TB SSD, goed moederbord, goede koeling en voeding.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeuren, sta voor alle merken open als het maar kwaliteit is

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet perse, zoals ik zei ; 1440p gaming met hoge FPS, goed kunnen streamen en een beetje video en foto bewerken

Ga je overklokken?
Nee zover ik weet niet

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al het een en ander opgezocht bekeken en vergeleken, maar toch zou ik wat “experts” hier willen laten zien en meningen willen horen voordat ik in een keer 2000-2500 uitgeef. Het is toch geen klein bedrag.

in me vorige topic kreeg ik veel goeie tips alleen helaas is die geslosten dus ik probeer het nog een keer

[ Voor 11% gewijzigd door gtino op 22-07-2026 15:47 ]

Alle reacties

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:30
gtino schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:01:
in me vorige topic kreeg ik veel goeie tips alleen helaas is die geslosten dus ik probeer het nog een keer
Je vorige topic is gesloten omdat je topic niet aan de eisen voldeed, dus ik zou dit nieuwe topic aanpassen op basis van de feedback uit je oude topic, anders wordt ook deze gesloten. Dus onder andere geen linkdrop naar een externe site, maar een lijstje op basis van de handleiding die de mod in je andere topic had staan.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:03
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 9800X3D Boxed€ 399,-€ 399,-
1MoederbordenGigabyte B850 AORUS ELITE WIFI7 ICE€ 196,71€ 196,71
1VideokaartenASUS Prime GeForce RTX 5070 Ti 16GB GDDR7 OC Edition€ 949,-€ 949,-
1BehuizingenMontech King 95 Pro Wit€ 129,90€ 129,90
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer III Pro 360 A-RGB Wit€ 85,99€ 85,99
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB CMH32GX5M2E6000C36W€ 431,99€ 431,99
1VoedingenASUS Prime 850W Gold Wit, retail€ 104,99€ 104,99
1Interne ssd'sWD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB€ 298,90€ 298,90
Totaal€ 2.596,48
Hierbij de tabel :)

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:48

TTLCrazy

Listen to Frankie

Tenzij je veel raytracing gaat gebruiken is de 9070XT verreweg een betere keus. Kijk maar naar alle benchmarks, ze zijn beide ongeveer even snel, terwijl de 9070XT vele malen goedkoper is.

Kijk ook eens naar de Best Buy Guide van tweakers.

[ Voor 26% gewijzigd door TTLCrazy op 22-07-2026 14:39 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:54
@99ruud99 Haal anders ook even het vinkje bij privélijst weg, dan kan de ts ook zelf de lijst importeren en aanpassen. Met <Genereren RML>, <CTRL-A>, <CTRL-C> en plakken <CTRL-V> kan die hem ook in de openingspost zetten.
Handleiding pricewatch: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1517285

R.I.P. Pricewatch

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:04
gtino schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:01:in me vorige topic kreeg ik veel goeie tips alleen helaas is die geslosten dus ik probeer het nog een keer
Nog een keer proberen en dan nog steeds niet het advies van de moderator opvolgen doet mij vermoeden dat je zelf geen greintje moeite wil doen om een goed advies te krijgen. Dus van mij hoef je in ieder geval niks te verwachten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• gtino
Ik heb toch echt de tips van de moderator uit het vorige post gevolgt,

alle vragen beantwoord.

Een stukje eigen research.

En vertelt wat ik hoop te verwachten aan tips en advies..?

Het enige wat ik niet heb kunnen doen is een lijstje toevoegen heb dit zowel op me laptop als telefoon geprobeerd maar wellicht doe ik het fout. Snap niet zo goed waarom er voor de rest word gezegd dat ik niks met het advies doe. Nja gelukkig krijg ik ook positieve reacties met wel tips dus bedankt daar voor

• gtino
TTLCrazy schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:37:
Tenzij je veel raytracing gaat gebruiken is de 9070XT verreweg een betere keus. Kijk maar naar alle benchmarks, ze zijn beide ongeveer even snel, terwijl de 9070XT vele malen goedkoper is.

Kijk ook eens naar de Best Buy Guide van tweakers.
Ik kreeg echter vaak te horen dat de 5070ti veel handiger en beter was met het streamen. Ivm functies die nvidia heeft ( NVENC )

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:03
Het gaat erom dat je adviezen kreeg met betere keuzes en die niet aan hebt gepast - maar dat is uiteindelijk aan jezelf ;)
Hoeveel zijn looks je waard? Want nu geef je +- 200 extra uit aan looks - helemaal prima als jij er oke mee bent ;)

• gtino
99ruud99 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:54:
Het gaat erom dat je adviezen kreeg met betere keuzes en die niet aan hebt gepast - maar dat is uiteindelijk aan jezelf ;)
Hoeveel zijn looks je waard? Want nu geef je +- 200 extra uit aan looks - helemaal prima als jij er oke mee bent ;)
aller eerst bedankt voor het delen van alle onderdelen in je eerste comment

Ik denk dat de meeste commentaren gaan over het advies dat de moderator gaf, die ik wel zo goed probeerde op te volgen hier

Verder had ik idd nog me oude partpicker link gedeeld omdat ik nog niet 100% had beslosten welke van de adviezen in de uiteindelijke setup komt. Wat je hierboven ziet is idd het lijstje dat ik zelf heb gemaakt en wss zeker nog aan verandering toe is.

Maar je hebt gelijk ik ga alles updaten en een nieuwe lijst maken
Pagina: 1