Vraag

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-07 05:06
Ik ben nieuw bij Immich. Ik zou graag op een goede manier alle gezichten registreren, maar kunnen jullie mij helpen met de juiste manier?

Een paar dingen gebeuren:
  1. Gezichten worden geregistreerd die ik niet wil opnemen in mijn bibliotheek.
  2. Een "wazig" gezicht wordt herkend, van iemand die van mij niet herkend hoeft te worden (achtergrond). Daar worden vervolgens gezichten van mensen die ik wil wil opnemen aan gekoppeld.
Vraag is wat is de beste actie in dit geval? Er zijn volgens mij 2 opties. Ik kan het gezicht "negeren". Dan verdwijnt deze uit het scherm, maar worden er waarschijnlijk wel nog meer gezichten aan gekoppeld?

Dat is geen echt probleem in geval 1. Maar in geval 2 wel, want nu mis ik mogelijk foto's van iemand omdat ze zijn gekoppeld aan het verkeerde gezicht.

Dan optie 2: Het gezicht verwijderen. Dat moet per foto en is niet echt een fijn werk. Maar, komt deze dan niet alsnog terug bij een volgende scan? Voordat ik heel enthousiast hier een halve dag op stuk sla...

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:54
Je kunt de Minimum detection score instellen.
Dit zou je kunnen verhogen naar 0.8 bijv.

https://docs.immich.app/features/facial-recognition/

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-07 05:06
Ja klopt, had ik gezien. De uitdaging dan is dat je dan veel meer afbeeldingen handmatig zou moeten koppelen omdat die minimum match het niet haalt. Het zou fijn zijn als je kunt aangeven dat je voor een bepaald gezicht geen andere gezichten wilt koppelen oid.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Het onderwerp zit een beetje op het snijvlak van beheer en gebruik, dus ik snap goed dat het hier staat. Maar denk dat het toch wat beter past bij de serverburen dus ik verplaats je vraag even naar SSC.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)