Clevo W740SU laptop keyboard vervangen, frame open maken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Proim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:30
Ik heb een oude Clevo W740SU laptop die nog perfect werkt, alleen doet het keyboard wat moeilijk. De toetsen moeten nogal hard ingedrukt worden waardoor typen niet echt vlot. Via Aliexpress een vervangingsstuk gevonden, zelfde laptop type, op foto zag het er ook exact hetzelfde uit. Ook na openen van het pakket zag alles er meteen goed uit.

Echter, bij het openen van de laptop merk ik dat het toetsenbord nog in een eigen soort frame of behuizing zit, maar hier zie ik geen schroefjes of dergelijke om los te maken. Ik zie dus niet meteen hoe ik het keyboard echt kan gaan vervangen zonder iets stuk te maken. Het lijkt alsof die behuizing is vastgelijmd en dat durf ik dus niet zomaar los te trekken... Iemand een idee of dit wel zou kunnen?

Enkele fotos:Ik heb verder geen relevante handleidingen of YouTube videos gevonden. Ook niet van gelijkaardige laptops.

Alle reacties

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:10
Het lijkt er op dat je het verkeerde model toetsenbord hebt ontvangen of besteld. Doorgaans hoef je geen frames te gaan lijmen. Ik denk ook niet dat het zal passen als je dat wel gaat doen.
edit:
Frame aan de achterzijde. Als je dat passend krijgt zou ik zeggen probeer het van het oude toetsenbord te halen en op de nieuwe de lijmen.

[ Voor 29% gewijzigd door Jackxl op 21-07-2026 17:34 ]

• Proim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:30
Jackxl schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:32:
Het lijkt er op dat je het verkeerde model toetsenbord hebt ontvangen of besteld. Doorgaans hoef je geen frames te gaan lijmen. Ik denk ook niet dat het zal passen als je dat wel gaat doen.
edit:
Frame aan de achterzijde. Als je dat passend krijgt zou ik zeggen probeer het van het oude toetsenbord te halen en op de nieuwe de lijmen.
Alle verschillende webshops geven hetzelfde model, telkens zonder frame. Net nog eens wat zitten zoeken en met wat omwegen deze gevonden, wat wel goed lijkt: https://www.cdrtd.com/products/laptop-keyboard-for-clevo-w740eu-w740su-w740-mp-12b86e0-4306w-6-80-w7400-161-1-spanish-sp-no-frame-new.html
Het gekke is dat de titel ''no frame" aangeeft... Voor een goeie 30EUR inclusief verzending misschien beter deze eerst te proberen.

Ja ik heb wat schrik om het los te halen en dat het dan niet meer te gebruiken is zonder eerst iets van bevestiging te zien of krijgen dat gaat werken...

[ Voor 4% gewijzigd door Proim op 21-07-2026 17:50 ]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:33

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als er nog een stikker met een P/N nummer op zit kan je kijken bij welke laptop dat toetsenbord hoort.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden