Draadloos internet thuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Marb92
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-07 12:11
Hallo,

Momenteel ben ik klant bij Telenet voor internet. Om het internet toch een beetje stabiel te houden heb ik 2 pods via Telenet.

Nu ben ik op zoek naar een vervanger hiervan, ik zou dus graag de huur opzeggen van deze pods en zelf een mesh/access point aankopen.

Ik heb al wat proberen opzoeken en kom natuurlijk bij Ubiquiti of TP-link uit. Het mag voor mij wel wat kosten, al moet het natuurlijk niet te high-TEC zijn.

Stabiel internet voor 3 personen is voldoende. Iemand tips?

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ja, access points en bedraad aansluiten.

heb je die mogelijkheid? of moeten de access point draadloos met elkaar communiceren omdat je geen kabels kan trekken

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

franssie

Save the albatross

Deco setjes worden veel gebruikt door tweakers. (Unifi en Omada zijn prima systemen, maar velen hebben de mogelijkheden niet nodig van een Home Office /mkb systeem)
Er zijn enorm veel topics met dezelfde vraag overigens, daar kan je ook wel wat informatie uit halen
zoeken naar 'Draadloos netwerk'

Maar zoals @jack zomer al schreef, bedraad is altijd beter.
En heb je dit al gelezen?
Best Buy Guide: Beste meshsets

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 21-07-2026 13:47 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Marb92
Ik ga de topics even bekijken.

Ik heb de mogelijkheid om op drie verschillende punten in de woning (ver uit elkaar) een acces point aan te sluiten

• franssie

franssie

Save the albatross

Met kabel?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Marb92
Inderdaad. Driemaal met kabel

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-07 20:54
Marb92 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 19:20:
[...]

Prima toch ? Natuurlijk is PLAATSING wel van belang. Geen soort grondplannetje dat je kan plaatsen met wat afstanden ? Want niemand heeft hier een glazen bol.
Heb je plek aan het plafond om deze dingen te hangen of hoe zie je dat ? Of verwacht je AP's te gaan plaatsen op de hoogte van een stopcontact tegen een zij-muur ?

• franssie

franssie

Save the albatross

Marb92 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 19:20:
[...]

Dan gewoon de BBG volgen, aangezien je aan de pods al genoeg had zou ik het niet moeilijker maken dan dat.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
jvanhambelgium schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:10:
[...]

Prima toch ? Natuurlijk is PLAATSING wel van belang. Geen soort grondplannetje dat je kan plaatsen met wat afstanden ? Want niemand heeft hier een glazen bol.
Heb je plek aan het plafond om deze dingen te hangen of hoe zie je dat ? Of verwacht je AP's te gaan plaatsen op de hoogte van een stopcontact tegen een zij-muur ?
En zeker niet onbelangrijk, zitten er houten of betonnen vloeren in het huis, of welke vooral grote apparaten staan er in de ruimtes.
Pagina: 1