Voor wat ik zo zien kan is het alleen die bezel wat los is gegaan en zo te zien de clipjes er nog zitten. Vermoed wel dat je die bezel weer gewoon in kan klikken maar ja, op afstand en via foto altijd moeilijk in te schatten.
Als er een nieuw scherm in moet en nieuwe behuizing, tja, nee, dan loont het niet voor een toch al oudere en goedkopere laptop.
Vooral voor zakelijke modellen is dat vaak nog wel te vinden, maar als het een consumenten model is wordt dat een stuk lastiger zo niet onmogelijk, of je moet een kapotte maar met goede behuizing etc. op de kop zien te tikken en dan de hele boel ombouwen.
Het zal dan ook vooral zijn hoeveel moeite je wilt doen om het, eventueel, te kunnen fixen en dat afwegen tegen de geldelijke waarde voor jezelf.
- opgeven aan de reisverzekering.
- nieuwe kopen van 500 euro,
- gegevens overzetten
- en door.
Afhankelijk van de leeftijd en waarde van de laptop is het te overwegen het zelf te doen.
Het is een priegel werk, maar is te doen..
Je moet geduld hebben en voorzichtig zijn, sommige clips kunnen makkelijk breken.
Delen van de behuizing staat op pootjes die gesmolten zijn op alles op z'n plaats te houden. Om dat voor elkaar te krijgen kan je de koppen smelten met een klein soldeerboutje.
Alle onderdelen destijds bij onze Chinese vriend Ali gevonden.
[ Voor 14% gewijzigd door MineTurtle op 21-07-2026 07:20 ]
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Check of er parts beschikbaar zijn op Replacedirect voor jouw device. Dan heb je ook een indicatie wat dit kan gaan kosten voor je zoiets wegbrengt naar een bedrijf waar bijvoorbeeld @jwvdleest je naar verwijst. Vergeet niet dat daar nog arbeidsloon bij komt en dat er verschillen kunnen optreden in prijs door OEM-parts en aftermarket parts.
Hopelijk kun je wat met deze info!
Oh en als de base nog werkt dan kun je het misschien nog aansluiten op een dumb-tv als mediaplayer/browser or whatever.
[ Voor 10% gewijzigd door Boedje op 21-07-2026 08:15 ]
Vul even je serienummer in op onderstaande website en zoek de onderdelen erbij. Deze onderdelen kan je hierna meestal wel vinden via eBay of AliExpress.
https://pcsupport.lenovo.com/nl/nl/
Je kan de reparatie ook uitbesteden, (vooral ook handig bij een verzekeraar die een offerte wil)
Of zeggen hey ik ga voor een nieuwe.
Punt is met dit type laptops in dit prijs segment is de kwaliteit gewoon bagger, en vooral bij de schermen.
Maar het is 100% te maken
How are you doing?
En uiteraard mompel ik iets over een paar goede backups voor het geval de boel komende week alsnog de geest geeft
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS
Yep, die heb ik ook gehad een paar jaar terug. Akelig gekraak bij het openen en behuizing aan flenters. Bij mij ging het wel om een gaming laptop die net 9 maanden oud was. Bleek een bekende fabrieksfout van MSI te zijn, dus ik heb de reparatie onder garantie kunnen laten doen bij de computer zaak waar ik dat ding toen had besteld.UltraInstinct schreef op maandag 20 juli 2026 @ 22:45:
Iemand ervaring hiermee? Best flink wat schade in de behuizing en omgeving van het scherm.
Paar jaar geleden gekocht voor ong 550 euro.
Kan zoiets gerepareerd worden of is het goedkoper om een nieuwe te kopen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zoals hierboven gezegd, is het economisch de moeite waard om hem te laten repareren? Vraag desnoods ergens een prijsopgave en weeg dan af of je voor die centen niet een vervanger kan aanschaffen
Upper assy, bezel (tape zit daar vaak bij) ben je he zo over de 100 euro, hinges nog eens 25-50 erbij.
Meestal had ik het spul er met 30-60 minuten er wel op zitten...
De lcd backcover kunt u laten repareren voor 100 tot 120 euro bij computerzaak in uw buurt.
Heb voor 17 euro een cover van de monitor gekocht. Hopelijk kan ik het zelf makkelijk installeren anders drop ik hier wel een update.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Helaas niet...Falcon schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:55:
@UltraInstinct Niet toevallig een doorlopende reisverzekering? (mocht je onder de 21 zijn, dan kan je soms meeliften op die van je ouders.)
Heb nu een vervangend onderdeel gekocht en wacht totdat het binnen is. Hopelijk lukt het om het zelf te vervangen anders zal ik hier wel een reactie plaatsen of naar een repair shop gaan.
:strip_exif()/f/image/YG1TQ2Jq8ZfkEIh00Pjt4iFv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JaQqOpXsEnkSAKMFfEmEPKrj.jpg?f=fotoalbum_large)