Hoi allemaal,
Ik hoop dat iemand nog een idee heeft, want ik ben inmiddels door mijn opties heen.
Specificaties:
Mijn pc valt tijdens het gamen volledig uit. Er komt geen bluescreen of foutmelding; hij schakelt direct uit alsof de stroom wegvalt. Daarna kan ik hem meestal direct weer aanzetten.
Het gebeurt bij alle games, van lichte tot zware titels. Soms na een paar minuten, soms duurt het langer.
Soms blijft de pc daarna ook in een bootloop hangen: hij probeert op te starten, valt direct weer uit en blijft dat herhalen. Pas als ik de voeding volledig uitschakel of de stekker eruit haal en even wacht, start hij weer normaal op.
Wat ik al heb geprobeerd:
Heeft iemand een idee waar ik nog naar moet kijken? Ik begin te twijfelen aan de CPU of GPU, maar ik hoor graag welke tests jullie als volgende stap zouden uitvoeren.
Alvast bedankt voor het meedenken!
(ps heb chat gebruikt om me post zo duidelijk mogelijk te verwoorden)
Ik hoop dat iemand nog een idee heeft, want ik ben inmiddels door mijn opties heen.
Specificaties:
- CPU: AMD Ryzen 5 5600
- GPU: AMD Radeon RX 6900 XT
- Moederbord: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 (nieuw)
- RAM: 32 GB Kingston Fury Renegade DDR4-3600
- PSU: Corsair RM1000x (2024) 1000W
Mijn pc valt tijdens het gamen volledig uit. Er komt geen bluescreen of foutmelding; hij schakelt direct uit alsof de stroom wegvalt. Daarna kan ik hem meestal direct weer aanzetten.
Het gebeurt bij alle games, van lichte tot zware titels. Soms na een paar minuten, soms duurt het langer.
Soms blijft de pc daarna ook in een bootloop hangen: hij probeert op te starten, valt direct weer uit en blijft dat herhalen. Pas als ik de voeding volledig uitschakel of de stekker eruit haal en even wacht, start hij weer normaal op.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Moederbord vervangen.
- Voeding vervangen (Corsair RM1000x 2024 1000W).
- Temperaturen van CPU en GPU zijn normaal.
- Zware GPU- en systeembenchmarks draaien zonder problemen, ook langdurig.
- Videodrivers meerdere keren volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, inclusief oudere versies.
- MemTest86 gedraaid zonder fouten.
- In Windows Event Viewer zie ik geen bruikbare foutmeldingen, behalve de verwachte Kernel-Power 41 na de plotselinge uitval.
Heeft iemand een idee waar ik nog naar moet kijken? Ik begin te twijfelen aan de CPU of GPU, maar ik hoor graag welke tests jullie als volgende stap zouden uitvoeren.
Alvast bedankt voor het meedenken!
(ps heb chat gebruikt om me post zo duidelijk mogelijk te verwoorden)