Samsung 85Q70T met beschadigd paneel – reparatie mogelijk??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• BB13
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08:08
Beste Forumleden,

Onze TV heeft een aanvaring gehad met ons 3-jarig zoontje. :| :-(
Na 5 jaar zeer goede dienst heeft onlangs ons zoontje voor een barst gezorgd in de tv. De verzekering vraagt of reparatie mogelijk is en zo ja om een offerte (stel reparatie is mogelijk voor een lagere prijs dan een nieuwe tv dan zijn hun goedkoper uit).
Ik kan zelf redelijk inschatten dat reparatie waarschijnlijk niet mogelijk is voor kosten lager dan de huidige prijs van vergelijkbare tv's.

Kent u iemand waar u ervaring mee heeft die eventueel een offerte zou kunnen afgeven of advies? Natuurlijk gaat alles via de verzekering.

Schade omschrijving en foto:

De schade is een barst in het scherm, met verticaal een kapotte zone en horizontaal een aantal flinke strepen. (Waarschijnlijk de horizontale zone(s) die op hun retour zijn.

Tot slot start de tv zo nu en dan random opnieuw op.

Model: Samsung QLED 4K 85Q70T
Schermformaat: 85 inch
Aankoopdatum: 18 maart 2021

Ik had contact gehad met de reparatieservice van medimarkt maar omdat de tv ouder is dan 2 jaar kan het alleen via de winkel van hun en niet meer online zodat een reparateur komt kijken aan huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pr0FBr3WMszmMxq_zA95j6zNCZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vq6704ukalSCvG31H9aOEglc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDsbm5tx1AKh_0EKtvUU1aBNoe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikmHqokwvthXCl8GZ6kyygFl.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:21
Wij hebben onze tv toen naar de lokale expert gebracht en die heeft voor 50 euro onderzoekskosten geconcludeerd dat de tv niet meer was te repareren. De 50 euro onderzoekskosten en de dagwaarde van de tv hebben we toen van de verzekering terug gekregen. Bij ons was de dader een vriendje van de kinderen.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07 21:57

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Eist de verzekering een rapport dat zegt dat die niet meer gemaakt kan worden?

Neem aan dat de verzekering deze inschatting ook wel zelf kan maken, tv is 5+ jaar oud, paneel is duurder dan de restwaarde enige manier van "reparatie" is het vervangen van het gehele paneel (als je die al kunt vinden), dit kunnen ze zelf ook wel aan de foto's zien me dunkt.

[ Voor 10% gewijzigd door 42dpi op 20-07-2026 15:30 ]

Si vis pacem, para bellum

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:09
De enige reparatie is het paneel vervangen.
Dit is doorgaans het duurste onderdeel van de TV, waarmee ik een zeer sterk vermoeden dat je TV total loss is.

Volgens mij is er een tent in NL die namens Samsung officiele reparaties uitvoert: CE Repair Services.
Die kunnen vast wel een offerte doen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BB13
boers706 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:23:
Wij hebben onze tv toen naar de lokale expert gebracht en die heeft voor 50 euro onderzoekskosten geconcludeerd dat de tv niet meer was te repareren. De 50 euro onderzoekskosten en de dagwaarde van de tv hebben we toen van de verzekering terug gekregen. Bij ons was de dader een vriendje van de kinderen.
Okej dank je wel voor de tip. Ik zal het navragen bij Expert.

Bij mijn verzekering wordt de dagwaarde uitgekeerd als de tv minder dan 40% waard is na afschrijvingen. Onze tv komt neer op 46 % dus we krijgen een nieuw toestel vergoed. Helaas niet de aankoopwaarde van €2.500.

• BB13
42dpi schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:28:
Eist de verzekering een rapport dat zegt dat die niet meer gemaakt kan worden?

Neem aan dat de verzekering deze inschatting ook wel zelf kan maken, tv is 5+ jaar oud, paneel is duurder dan de restwaarde enige manier van "reparatie" is het vervangen van het gehele paneel (als je die al kunt vinden), dit kunnen ze zelf ook wel aan de foto's zien me dunkt.
Ja inderdaad. Wat natuurlijk extra kosten met zich meedraagt. Echter hebben ze geen partner die dit kan.
En nogmaals inderdaad, lijkt mij ook dat je dat aan de fotos kan zien maar ja we spelen het spel maar mee.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07 21:57

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

BB13 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:36:
[...]

Ja inderdaad. Wat natuurlijk extra kosten met zich meedraagt. Echter hebben ze geen partner die dit kan.
En nogmaals inderdaad, lijkt mij ook dat je dat aan de fotos kan zien maar ja we spelen het spel maar mee.
Lijkt me toch wel dat ze zelf schade experts hebben die hoeven geen tv reparateur te zijn om in te zien dat die total loss is, elke tv winkel zou immers dezelfde conclusie nemen er is 0,0% kans dat wie dan ook iets anders zou zeggen. Maar goed als ze er echt op staan. Ik zou ook naar een tv winkel gaan fotos voorleggen "willen jullie even voor twee tientje schade rapport maken?"

[ Voor 12% gewijzigd door 42dpi op 20-07-2026 16:01 ]

Si vis pacem, para bellum

Pagina: 1