koppelen iBroadcast aan een Synology -nas en aan Sonos

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• FrankNGK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07 13:34
Mijn vraag
ik wil mijn muziekdatabase op mijn Synology-NAS, die te groot is voor SONOS, met behulp van iBroadcast voor Sonos ontsluiten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sonos-installatie met daaraan gekoppeld eigen (klassiek) audiosysteem, Synology-Nas, Win 11 desktop en android telefoon

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.

Ik heb dit met Plex gedaan, maar dit blijft traag fungeren, slaat bestanden over en is verre van ideaal. Nu heb ik iBroadcast gedownload maar weet niet hoe ik dit aan SONOS en aan mijn Synology-Nas kan koppelen. Ik kan geen iBroadcast app vinden die op hert besturingssysteem van mijn NAS draait.

Maar hoe nu verder? (dank voor alle hulp.
...

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:01
iBroadcast is een cloud oplossing, toch?
Oftewel je upload handmatig / eenmalig al je muziek naar iBroadcast en daarna kan je dit via Sonos afspelen.
Waarom zoek je naar een oplossing op iBroadcast op je NAS te draaien? Dit draait in de cloud.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik snap even niet hoe je nu je Sonos systeem aan je NAS koppelt. Via DLNA ofzo? En is dat een grote muziekdatabase, of zijn het losse mappen?
En waar hapert Sonos dan precies op :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
FrankNGK schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:34:

Sonos-installatie met daaraan gekoppeld eigen (klassiek) audiosysteem,
Hoe ziet dit eruit? Graag wat meer specs. Ook over je netwerk.

Waarom heb je plex gebruikt? Heb je de netwerk folders ook via de Music liibrary in de sonos app toegevoegd?

Je zult wel wat meer details moeten geven over je hardware en ook wat er dan fout gaat.

do or do not, there is no try