Is dit een goede RAM deal?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jordyb
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23:02
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
32GB RAM. Ik kwam de volgende aanbieding tegen. Is dit een goede deal? https://www.bol.com/nl/nl/p/corsair-vengeance-geheugen-ddr5-32-gb-2-x-16-gb-288-pin-6000-mhz-pc5-48000-cl36-1-4v-amd-expo-on-die-ecc-icue-zwart/9300000123809787/?Referrer=ADVNLPPceea1000b0a19be900bf129f01f81115061&utm_source=1115061&utm_medium=Affiliates&utm_campaign=CPS&utm_content=pdl

Wat is je budget? Standaard 350 - 450 RAM budget.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? Geen merkvoorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.? Een nieuwe 9070XT + 9800X3D build.

Mijn vraag is vooral of dit een goede deal is of dat het product met een reden deze lagere prijs heeft. Heeft het slechte timings bijvoorbeeld? Ik ben niet bekend met die specificaties en vind het vooral verwarrend.

Beste antwoord (via Jordyb op 20-07-2026 16:52)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:16
Edit: Oef ik zie dat Bol zojuist de prijs omhoog heeft geknald naar 439,- en de korting eraf heeft gehaald (die was 15%, dat had ik nog onthouden en is idd 373,15), dat is zuur.
De deal was blijkbaar iets te goed, het is weer net als videokaarten soms moet je niet te lang wachten en maar gewoon kopen, retourneren kan altijd binnen een maand bij koop op afstand, ik hoop dat je toch al hebt gekocht voor ze "het doorhadden bij bol" maar gezien je niet hebt gereageerd hier, vrees ik van niet

LIjkt mij een prima deal, van uitgaande dat het dit setje is (volgens product code wel)
uitvoering: Corsair Vengeance CMK32GX5M2E6000Z36

Blijkbaar heeft Bol.com een hardware computer onderdelen actie tot eind van deze maand, dus prima te verklaren waarom er korting wordt gegeven https://www.bol.com/nl/nl...puter-componenten/514340/
De timings zijn niet de snelste maar ook niet de langzaamste.

Het helpt ook enorm dat deze verkocht worden door Bol zelf en niet een derde, want ik zocht nog even wat verder en kwam nog goedkoper ram tegen wat sneller is CL30 ipv CL36, maar dat is door een derde en vetrouw ik al meteen niet, 0 beoordelingen, bestaat past sinds 13 juli en vet vage naam Casa housing??
https://www.bol.com/nl/nl...288-pin/9300000245383600/
Zou dit moeten zijn: uitvoering: G.Skill Ripjaws S5 F5-6000J3040F16GX2-RS5W

CL36 access times zit rond 12ns, dat is marginaal in games 2 tot 5 frames afhankelijk van de game ten opzichte van CL30 10ns, of dat 100 euro meer waard is moet je voor jezelf uitmaken
Die van bovenstaande van Azerty is een enkele ram stick, dus single channel, zou toch echt wel dual channel nemen zeker voor 10 euro meer

Wellicht ook fijn om alvast te checken of die op de QVL lijst staat van de mobo die je erbij wil gebruiken.

[ Voor 99% gewijzigd door Turismo op 20-07-2026 15:57 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Alle reacties

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:09

SpamLame

niks

Hier is een setje voor 10 euro minder
https://azerty.nl/product...&utm_medium=cpc&utm_term=
Ook 6000Mhz/cl36/32GB XMP & EXPO echter kit van 1, zou met je x3d niet zoveel moeten uitmaken.

2de hands alleen XMP voor 275 v&a aangeboden: Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2E6000C36W mss heb je mazzel met wel stabiel kunnen krijgen

2de hands met betere timing mhz EXPO en RGB als dat je ding is v&a aangeboden: G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6400J3239G16GX2-TZ5NR voor ~zelfde prijs

Los daarvan, in de PW is jouw gevonden set de goedkoopste, dus ja ik denk dat het een "goede" deal is al je perse nieuw /garantie wilt.

[ Voor 32% gewijzigd door SpamLame op 20-07-2026 13:39 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Turismo
Edit: Oef ik zie dat Bol zojuist de prijs omhoog heeft geknald naar 439,- en de korting eraf heeft gehaald (die was 15%, dat had ik nog onthouden en is idd 373,15), dat is zuur.
De deal was blijkbaar iets te goed, het is weer net als videokaarten soms moet je niet te lang wachten en maar gewoon kopen, retourneren kan altijd binnen een maand bij koop op afstand, ik hoop dat je toch al hebt gekocht voor ze "het doorhadden bij bol" maar gezien je niet hebt gereageerd hier, vrees ik van niet

LIjkt mij een prima deal, van uitgaande dat het dit setje is (volgens product code wel)
uitvoering: Corsair Vengeance CMK32GX5M2E6000Z36

Blijkbaar heeft Bol.com een hardware computer onderdelen actie tot eind van deze maand, dus prima te verklaren waarom er korting wordt gegeven https://www.bol.com/nl/nl...puter-componenten/514340/
De timings zijn niet de snelste maar ook niet de langzaamste.

Het helpt ook enorm dat deze verkocht worden door Bol zelf en niet een derde, want ik zocht nog even wat verder en kwam nog goedkoper ram tegen wat sneller is CL30 ipv CL36, maar dat is door een derde en vetrouw ik al meteen niet, 0 beoordelingen, bestaat past sinds 13 juli en vet vage naam Casa housing??
https://www.bol.com/nl/nl...288-pin/9300000245383600/
Zou dit moeten zijn: uitvoering: G.Skill Ripjaws S5 F5-6000J3040F16GX2-RS5W

CL36 access times zit rond 12ns, dat is marginaal in games 2 tot 5 frames afhankelijk van de game ten opzichte van CL30 10ns, of dat 100 euro meer waard is moet je voor jezelf uitmaken
Die van bovenstaande van Azerty is een enkele ram stick, dus single channel, zou toch echt wel dual channel nemen zeker voor 10 euro meer

Wellicht ook fijn om alvast te checken of die op de QVL lijst staat van de mobo die je erbij wil gebruiken.

[ Voor 99% gewijzigd door Turismo op 20-07-2026 15:57 ]

• Jordyb
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23:02
Dank voor de uitgebreide reactie! Ik had inderdaad die obscure third party verkoper gezien, dat vertrouw ik ook niet.

Inmiddels is de prijs gestegen met €100. Mogelijk een foutje en helaas nu gemist ..
edit:
Ik zie nu jouw edit pas ook, dikke bummer! Had 'm inderdaad nog niet besteld. Balen! Had hem al wel in het mandje gelegd 🥲

[ Voor 25% gewijzigd door Jordyb op 20-07-2026 16:43 ]

• Turismo
Jordyb schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:41:
Dank voor de uitgebreide reactie! Ik had inderdaad die obscure third party verkoper gezien, dat vertrouw ik ook niet.

Inmiddels is de prijs gestegen met €100. Mogelijk een foutje en helaas nu gemist ..
edit:
Ik zie nu jouw edit pas ook, dikke bummer! Had 'm inderdaad nog niet besteld. Balen! Had hem al wel in het mandje gelegd 🥲
Je had m wel goed gevonden wat dat betreft, stond zelfs niet in de pricewatch vermeld hier terwijl het wel een echte aanbieding van Bol was en wellicht maar een paar uurtjes zo online heeft gestaan.

Prijs was ook legitiem en geen foutje leek het zo, echter is DDR5 op dit moment net goud en is de vraag meer dan het aanbod en fluctureren de prijzen door de AI boom zo enorm, ik zou het wel in de gaten blijven houden wellicht komt de aanbieding nog terug ergens deze maand met beetje geluk (de 16gb corsair kitjes hebben ze nog wel met korting gek genoeg).