Vraag

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:43
Ik heb al een tijdje dit probleem met mijn S24 en mijn vrouw heet het zelfde op haar s25
Wij krijgen geen melding van onze reolink deurbel en ook niet van van Messaging van Homeassistant. Maar ook met de maandelijkse sirene test
Met de telefoon open komen deze meldingen wel gewon binnen

Het OS is OneUI 8.5

Wat ik al heb geprobeerd:
  1. Instellingen > Meldingen > Meldingen op vergrendelscherm.
  2. Zet de schakelaar bovenaan aan en selecteer Inhoud weergeven.
  3. Zorg dat Waarschuwings- en stiltemeldingen (Alert and silent notifications) is aangevinkt.
  4. Instellingen > Meldingen > Geavanceerde instellingen en schakel Beheer van meldingscategorieën per app in.
  5. Ga terug naar Instellingen > Apps en tik op de app waarmee je problemen hebt (bijv. WhatsApp of Gmail).
  6. Tik op Meldingen en zorg dat Toestaan is ingeschakeld.
  7. Tik op de specifieke categorieën (bijvoorbeeld Berichten) en controleer of Weergeven als pop-up is ingeschakeld
  8. Optimalisatie van Batterij en Slaapstand Uitzetten
Ik heb ook bij de app van relink en HO gekeken maar daar staan de meldingen bij vergrendelen op standaard, altijd weergeven.

alleen deze kan ik niet vinden:
Houd je vinger ingedrukt op een leeg stuk van je vergrendelscherm (of ga via Instellingen naar Achtergrond en stijl).
  1. Tik op het icoontje van de vergrendelscherm-aanpassing.
  2. Tik op het notificatie-icoon onder de klok.
een.

ik kom op de "instellingen startscherm" Maar zie geen ic0ntje onder de klok. ik zie helemaal geen klok.

Ik heb al diverse youtube fimpjes bekeken en uitgebreid gezocht met google maar kan nergens vinden wat ik verder verkeerd doe. 8)7
Er komen gewoon geen meldingen met lockscr

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen , ik word er ondertussen een beetje gek van

mrbert

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:25
Eerste gedachte, wat zegt Reolink zelf, en is er een support forum. Jij hebt dit op 2 telefoons, dus kunnen anderen het ook hebben. Dus dat zou ik als eerste doen.

Daarna, als je toch uniek bent, omdat je aangeeft dit op 2 telefoons te ervaren, zowel jou S24 als de S25 van je vrouw, denk ik misschien dat er ooit een instelling ergens bedacht is die trouw op beide is doorgevoerd. Misschien iets met wifi uitschakelen om batterij te sparen of iets anders. Idealiter zou je een oude telefoon pakken, die kaal fabrieksinstellingen instellen en daarmee testen. Dit kan ook op je S24 gedaan worden, maar is meer werk met backup maken, testen zonder backup tetug zetten, en werkt het dan wel of niet, weet je of het een instelling is of niet. Daarna kun je de backup terugzetten.

• mrbert
ik zou het op mijn oude S22 kunnen proberen. Ik ben me niet bewust dat ik ergens een rare instelling heb. Maar ik heb idd wifi uit staan op mijnn GSM. Ook dat zou niet uit mogen maken. Want ook als ik niet thuis ben zou het moeten werken.
Het is niet alleen met mijn reolink bel.
Ook de messages die ik vanuit HA stuur komen niet binnen en ook de luchtalarm mesg niet.
Als mijn gsm open is komt het bericht gewoon direct binnen.

mrbert

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:25
Ja, dan denk ik aan een of andere Data Saving feature die aan staat op moment dat je het apparaat niet gebruikt. Apparaat beperkt het data verkeer dan op moment dat je niet actief aan het werk bent om je databundel te besparen. Maar dat kan ook een Energy Saving functie zijn op moment dat je niet aan actief erop bezig bent.

Test het eens met de S22 leeg naar fabrieksinstellingen zonder verdere configuratie. Gebeurt het daar niet op, is het een grote kans dat het een instelling is in je telefoons. Dan kun je het instellingen menu van je S22 naast je S24 leggen en de verschillen opzoeken.

• mrbert
ik ben heel de middag aan het puzzelen geweest eerst met de verse s22 en later met chatGPT.

Het is een oneUI8 probleem met meldingen.

NA veel zoeken bij toeval ontdekte ik dat het door de pop-upstijl melding komt.
Deze stond op gedetailleerd en heb ik op kort gezet en nu krijg ik iig meldingen via de HA integratie. De reolink laat ik nu FF zitten wat ik wil hebben werkt nu iig
ik krijg een geluid en korte popup ook als de telefoon vergrendeld is. HOpelijk helpt dit ook anderen

mrbert