Mighty 3 audio ondersteunt geen Spotify meer vanaf 2027

Pagina: 1
Acties:

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:32
Voor onze kinderen hebben we sinds een aantal maanden een Mighty 3 audio in gebruik icm een Spotify abonnement. Onlangs zag ik tijdens het updaten van de playlist in de app de mededeling dat de ondersteuning voor Spotify stopt in april 2027.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_XwRjiw8vYEPQeV3-G4A-kShsI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZk6mXd0h9KKJqi73pN7Uz55.jpg?f=fotoalbum_large

De speler blijft nog wel werken met Amazon music, maar daar hebben we geen abonnement voor en we zijn ook niet van plan dit te gaan doen. Kortom, over een aantal maanden is het apparaat voor ons niet meer bruikbaar.

Wat zijn onze rechten? Via AI kwam ik op de De Wet op Conformiteit inclusief een stappenplan en voorbeeldbrief. Ik ben benieuwd of Amazon hier iets mee gaat doen.

En heeft iemand een goed alternatief?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Paul! schreef op zondag 19 juli 2026 @ 11:32:

Ik ben benieuwd of Amazon hier iets mee gaat doen.
Is Amazon hier mogelijk ook niet "slachtoffer"? Het leest als dat Spotify aanpassingen doet en het niet meer werken van de player een gevolg is, geen oorzaak/eigen initiatief.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hebben ze een eeuwigdurende toegang tot Spotify beloofd? Gelijk over je "rechten" beginnen, pfff.

Ga klagen bij Spotify, of nog beter, zeg je abo bij Spotify op. Dan raak je degenen die het probleem veroorzaken. Die zullen hun API hebben veranderd of extra kosten gaan rekenen voor toegang via third-party apps, en dat gaat Mighty niet betalen.

Mighty gaat hier ook niet blij mee zijn. Raak Spotify, dat is veel beter.

[ Voor 57% gewijzigd door gambieter op 19-07-2026 13:18 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:31

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leuk is anders natuurlijk, maar komt dit door Amazon?

Dit lijkt me inderdaad niks met Amazon en mogelijk ook niet met Mighty te maken te hebben, maar met Spotify. Een streamingdienst kan nu eenmaal beslissen om de api-toegang of kosten daarvan te wijzigen; of romdom een techniek/software update besloten te hebben bepaalde apparatuur, software of DRM niet meer te ondersteunen waardoor sommige apparaten vanaf dat moment buiten de boot vallen.

Als de gestopte ondersteuning wel een keuze van Mighty zelf is, en dat ze het gewoon wél hadden kunnen blijven ondersteunen dan kan je wel bij hun terecht. Wat geeft de klantenservice van Mighty aan? Verwachten ze een oplossing of workaround? Wat hebben ze je beloofd bij de aankoop?

@Paul! Als je dit topic wilt gebruiken voor een technische oplossing, dan kan ik het hier laten staan of de berichten toevoegen aan het muziekstreamingdienstentopic wanneer je meer algemeen over dit soort dingen wilt praten.

Wil je liever er een garantie/omruil/klachtenproces van maken? Dan verplaats ik dit naar het shoppingforum, alwaar je met de moderators aldaar kunt overleggen hoe je dit topic op een goede manier kunt voortzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Jorgen op 19-07-2026 13:18 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik werk in de mediawereld aan software en heb ook een Spotify integratie gebouwd en onderhouden. Spotify is steeds verder de duimschroeven aan het aandraaien als het gaat om toegangseisen, authorisatie mogelijkheden en regelmatige wijzigingen. Het is m.i. letterlijk een dure pain in the ass geworden en voor kleine(re) partijen nu zo goed als onmogelijk om een nieuwe integratie goedgekeurd te krijgen. Ik snap daarom wel dat bedrijven de handoek in de ring gooien of moeten gooien omdat ze niet meer kunnen voldoen aan wat Spotify wil.

Alles kan stuk.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:53
FeaR schreef op zondag 19 juli 2026 @ 12:41:
[...]

Is Amazon hier mogelijk ook niet "slachtoffer"? Het leest als dat Spotify aanpassingen doet en het niet meer werken van de player een gevolg is, geen oorzaak/eigen initiatief.
Slachtoffer is denk ik wat aangezet, wijzigingen aan de 'andere kant' zijn natuurlijk redenen die dit soort partijen vaak claimen (niet alleen in de audio, ook bijvoorbeeld leveranciers van smartTV's). Vaak is het echter geen kwestie van 'het kan niet meer', maar meer van 'we willen niet meer investeren want we hebben de hardware al verkocht en dit gaat ons geld kosten als we dit wel blijven supporten' en het volgende model heeft dan vaak wonderbaarlijk wel weer support (al dan niet ook tijdelijk). Mogelijk dat ze wat werk moeten verzetten om de compatibiliteit in stand te houden, of misschien zal er wat meer betaald moeten worden.

Maar aangezien niet massaal ieder audio apparaat Spotify ondersteuning verliest op die datum vermoed ik vrij sterk dat dit geen situatie is waarbij het hardware matig niet mogelijk is spotify te ondersteunen, maar eerder een situatie van 'we willen niet meer omdat.....' en vaak komt zo'n beslissing uit financiele motieven die de koper van de hardware benadeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 19-07-2026 13:31 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@Dennism Beide opties zijn hier idd nog mogelijk denk ik. Dus of een financiele keuze, wijzigingen bijhouden kost geld, daarom stoppen ze er zelf mee. Of Spotify heeft iets gedaan waardoor ze echt niet meer kunnen. Ook al zouden ze willen.

Dat maakt het denk ik ook lastig voor TS om evt ergens je recht te gaan halen. Ben wel benieuwd hoe dat loopt.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 19-07-2026 14:01 ]

Alles kan stuk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Spotify ecosysteem wordt idd steeds verder dicht gezet. Dat ligt aan Spotify, niet aan de producenten van streaming apparatuur.
Bij Volumio en bijvoorbeeld raspotify library zie je het ook. Spotify lossless wordt niet ondersteund omdat Spotify weigert zijn integratie verder open te zetten en steeds meer eisen stelt. Hier wat meer info en context: https://community.volumio...-spotify-plugin/63381/570

Per saldo zal Mighty dus tegen het zelfde aanlopen verwacht ik. Om aan Spotify 's eisen te voldoen is een hoop werk en kosten nodig, dat kan vast en zeker niet uit. Dus dan maar niet meer ondersteunen. Jammer voor de klanten maar niet hun eigen vrije keuze.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:32
gambieter schreef op zondag 19 juli 2026 @ 12:45:
Hebben ze een eeuwigdurende toegang tot Spotify beloofd? Gelijk over je "rechten" beginnen, pfff.
Nee, maar hier werd eind vorig jaar wel mee geadverteerd (tot recent) en gaf ons ook de doorslag om voor dit product te gaan. Als het dan binnen 1,5 jaar niet meer bruikbaar is waarvoor het aangeschaft is, mag ik dan niet klagen?

Ik ga het melden bij Amazon en misschien zijn ze wel coulant.

Dan mag dit topic openblijven voor een alternatief: Welke mediaspeler (zonder of beperkt scherm) adviseren jullie voor kleine kinderen om muziek/luisterboeken te luisteren via een koptelefoon of bluetooth speaker? Voorkeur is integratie met spotify, maar gezien dat bedrijf blijkbaar de toegang aan het beperken is, is apple music of youtube music ook een alternatief.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Paul! schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:39:
Nee, maar hier werd eind vorig jaar wel mee geadverteerd (tot recent)
Waarmee? Ik neem aan toegang, zonder garantie.

En dit zal een mogelijk probleem zijn met wat je ook koopt, men zal geen toekomstige garanties geven. Dat is namelijk onmogelijk vanwege de wispelturigheid van Spotify en andere aanbieders.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:00

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Los van wie schuldig is (Spotify, of de fabrikant van het apparaat), geldt voor jou dat de verkoper verantwoordelijk is voor het leveren van een deugdelijk product.

Na 18 maanden de helft van de functionaliteit verliezen waarmee men adverteerde is m.i. wel een terechte klacht.

Schrijf daarom de verkoper aan en vraag om een oplossing. Komt die er niet, dan kun je stappen ondernemen om de koopovereenkomst te ontbinden en het aankoopbedrag terug te krijgen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

Pagina: 1