Toon posts:

[LIVE+XP]Heb SEARCH AL GEDAAN

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heb uren zitten searchen maar kom er niet uit.
Heb WIN XP build 2600 geinstalled.
Alles deed het, alleen geluid over 2 speakers. Ik wilde natuurlijk over 4 speakers hebben en heb alles geprobeerd wat in de search stond. Maar toen... (dus ik heb de tips hier opgevolgd)

Nu heb ik helemaal geen geluid meer. Als ik de geluidskaart aanroep, dan krijg ik een melding: "A device ID has been used that is outside of rangefor your system" Damn wordt er beetje gek van dus.

Ook zitten: AGP kaart + SBLIfe + Promise controller + USB + IC op IRQ 9 (bekend probleem) maar bij mijn MOBO kan ik ACPI niet uitzetten. En lijkt mij toch dat voor de performance van mijn systeem elke apparaat een eigen INTERUPT krijgt ipv een gesharde...

Maar mijn 1e doel is om mijn geluid werkend te krijgen.

Alvast bedankt

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij mij werkte het eerst ook niet... maar heb vervolgens gewoon LiveWare 3.0 voor Windows2000 geinstalleerd en toen werkte het *opeens* wel. Buiten dat, ik denk dat ik XP er binnenkort toch weer vanaf haal.... over 't algemeen is het 'traaaaaag' + werkt toch niet echt heeeleemaal lekker. Het ziet er wel geinig uit, maar Win2000 is toch veeeel beter :P.

(Lees:
Al mijn hardware wordt _goed gedetecteerd, geen onnodige 'meuk' en werkt iets sneller :))

Edit1:
Na de installatie van LiveWare 3.0 kreeg ik ook nog eens errors ed, het wil (bij mij iig.) gewoon nog helemaal niet lekker werken... daarom ook weer ff tijdelijk terug naar w2k.

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Je moet even de geluidskaart verwijderen van je systeem door naar start-->control panel-->performance-->system-->hardware-->device manager te gaan, en daar de 2 Creative componenten te uninstallen.
Bij opnieuw opstarten vind hij weer nieuwe hardware.
Ga dan even naar je geluidsopties en zet daar je boxen op meerkanaals.
Voor 4 boxen geluid in winamp moet je de direct sound plugin aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
AS WE SPEAK had ik net jou optie gedaan... probleem dat hij telkens op zijn bek ging bij het alteren van de SOUndCArd...

Ik had eerst hadnmatig alle drivers verwijdert etc... blabla maar nu heb ik weer geluid... zij het dan over 2 speakers zoals je zegt...

THnx 4 the tip van Direct SOund ;) dat werkt nu ook beter

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

[topic=222919/1/100]

Dit topic is gesloten.