svdongen schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 12:41:
[...]
Ik zeg toch dat ik een aanvraag in moet dienen?? Ik wil alleen graag weten hoe er geverfd kan worden met een overkapping aan het huis. Maw als de enige optie is afbreken bij bv verven, dan hoef ik ook geen aanvraag te doen.
Het is een huurwoning.
Door eerst te informeren bij de verhuurder of je überhaubt wel een overkapping aan het huis mag plaatsen en zo ja, hoe dan voorkom je dat je aanvragen indient die sowieso afgewezen gaan worden. Aangezien je aangeeft dat er meerdere bewoners in de buurt zijn die al iets dergelijks gedaan hebben dan is er ook nog de optie om simpelweg even aan te bellen om te informeren hoe zij e.e.a. voor elkaar hebben gekregen.
Wij kunnen niet weten hoe de verhuurder er in staat en we weten ook niet wat andere huurders hebben gedaan.
Dat er oplossingen zijn om toch onderhoud te kunnen plegen wanneer er een overkapping staat is allemaal prima, maar de vraag is of een verhuurder wel meegaat in die oplossingen, daar zal initieel met het bouwen (en het komende onderhoud (met de bijbehorende kosten) aan de woning) helemaal geen rekening mee gehouden zijn.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former