Revolut gaat vanuit bankapp eigen 5G-abonnementen verkopen…

Pagina: 1
Acties:

• BoJam
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:35
Artikel: nieuws: Revolut gaat vanuit bankapp eigen 5G-abonnementen verkopen in Nederland
Auteur: @Hayte

Wellicht een interessante toevoeging aan jullie artikel. Ik heb onlangs een abonnement genomen bij Revolut Mobile. Helaas blijkt dat je geen 088-nummers kunt bellen. Dat is in Nederland een serieus gemis, omdat veel ziekenhuizen, overheidsinstanties en grote bedrijven uitsluitend via een 088-nummer bereikbaar zijn.

Ik heb hierover inmiddels een uitgebreide discussie met Revolut. Ze lijken niet te begrijpen dat een 088-nummer géén premium- of betaaldienstnummer is. Eerst beweerden ze zelfs dat het om nummers uit Bangladesh ging; ze haalden de Nederlandse 088-reeks blijkbaar door elkaar met het internationale landnummer +880. Internationale gesprekken zijn overigens ook niet mogelijk, maar dat is weer een ander probleem.

Meerdere keren heb ik uitgelegd dat 088-nummers gewone Nederlandse vaste bedrijfsnummers zijn, alleen niet gekoppeld aan een geografische regio. Volgens de regels van de ACM moeten oproepen naar 088-nummers tegen hetzelfde verkeerstarief worden behandeld als oproepen naar bijvoorbeeld een 020- of 030-nummer. Het blokkeren van deze nummers maakt het abonnement voor veel mensen in de praktijk ongeschikt.

Ik vind dat dit best benoemd mag worden, zodat potentiële gebruikers weten dat zij met Revolut Mobile mogelijk belangrijke organisaties niet telefonisch kunnen bereiken.