Vraag

• biese043
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 15:02
Mijn vraag
..Ik heb in mijn Mede8er een 2TB schijf waar ik een map met muziekregistraties heb. Dat is op de PC te zien en ook af te spelen. Na het los koppelen en ansluiten op mijn TV is de HDD niet te zien. Na weer op de PC te zijn aangesloten is de map wel weer te zien. Weet iemand waar dit aan ligt?.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via biese043 op 17-07-2026 23:46)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32
Wat hierboven staat. Ondanks dat de Mede8er intern op een linux variant draait wordt de interne media partitie geformatteerd als NTFS zodat deze ook te gebruiken is als je een (Windows) pc via USB aansluit. Waarschijnlijk dus dat je TV deze niet kan lezen, of zich verslikt in de partitie-indeling op de schijf.

Alle reacties

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:30
formattering

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • Beste antwoord

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32
Wat hierboven staat. Ondanks dat de Mede8er intern op een linux variant draait wordt de interne media partitie geformatteerd als NTFS zodat deze ook te gebruiken is als je een (Windows) pc via USB aansluit. Waarschijnlijk dus dat je TV deze niet kan lezen, of zich verslikt in de partitie-indeling op de schijf.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:12

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dit is te weinig informatie om een zinnig antwoord te kunnen geven. Hoe sluit je op de PC aan? Door middel van ethernet? Of is er USB? En hoe is de situatie op de televisie? Sluit je via HDMI aan en is de map via de interne software niet te zien?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:35
Sluit het apparaat met de HDMI kabel op je TV aan en kijk of de map dan via de speler's eigen interface kan benaderen. De Mede8er kan als een externe drive op je PC aangesloten worden maar je kan hem ook via netwerk en het SMB protocol benaderen. Ik gok dat je de eerste optie gebruikt. Het apparaat is niet bedoeld om als externe schijf aan een TV te hangen, maar dat wist je vast al.

Edit: je hebt neem ik aan ook de schijf via de interne software geformatteerd. Controleer ook of je de laatste (V4) firmware er op hebt staan. De V2 handleiding staat hier: https://www.gebruikershan...w-handleiding-630311.html

[ Voor 25% gewijzigd door Archer_VC10 op 17-07-2026 15:09 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:47
Naast SMB netwerk ondersteunt die Mede8er 800 ook DLNA.
Als je TV dit ook ondersteunt, wat vrijwel alle TV's met netwerk doen, kan je daarmee op eenvoudige wijze de audio/video bestanden afspelen op je TV.
Mede8er MED800X3D Mediaspeler

De X3 wordt geleverd met een DLNA DMR functie. Dit staat voor Digital Living Network Alliance Digital Media Renderer. Dit betekent dat andere DLNA apparaten zonder extra handelingen kunnen worden gebruikt voor het verwerken van media op de X3.

• biese043
Bedankt voor alle reacties, maar hier nog wat nuttige informatie om een beter beeld te krijgen.

Ik zie de mede8er op mijn tv, hij is ook zichtbaar in het netwerk., dus ook op de PC, als extra om te testen heb ik ook de USB aangesloten. Tot zover alles ok. Aangesloten via de PC (omdat ik dan een map kan aanmaken) heb ik een map Concerten gemaakt, daarin registraties gezet. Als ik de Mede8er loskoppel en dan met HDMI op de TV aansluit verschijnt ie in beeld maar zonder de map Concerten. Aan de instellingen is niet veranderd en in het verleden nooit problemen gehad, nu het app naar een andere plek in hus verplaats en dit probleem

• biese043
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMeyZAvjqUgMiB_dGeIx9MvLIiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxDYkRRTZI0wTeXOnxN5TNnl.jpg?f=fotoalbum_large Dit is wat ik zie op mijn tv, en er zit een harde schijf van 2 tb in

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:35
Even de HDD in de Mede8er formatteren, ik gok dat je er een formattering op hebt staan die door de software van het apparaat niet ondersteund wordt.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:58
Hier eigenaar van 2 Mede8er.
Aangezien je niet vermeld wat je al hebt geprobeerd, een schot in het duister.
Bij gebruik van SMB moet je de mappen op de schijf deelbaar maken via Windows bestandsdeling..
Bij gebruik van NFS moet je in de NFS serverkant toegang verlenen aan de gebruikers via IP adres. Kan zijn dat de TV door verplaatsen een ander IP adres heeft gekregen.

[ Voor 16% gewijzigd door JukeboxBill op 18-07-2026 12:42 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• biese043
Heb de schijf geformateerd, krijg dan een icon met HDD in her scherm erbij. Vervolgens app losgekoppeld en aan PC gehangen met USB. Dan een nieuwe map aangemaakt genaamd concerten, daarin een concert gezet. Speelt ook af met VLC player. Vervolgens app loagekoppeld en weer aan de TV gehangen en dan is het icoontje HDD weer verdwenen. Dus deelbaar maken lijkt me hoeft niet want eerst is ie dus wel te zien.
Pagina: 1