Beste Tweakers
Oktober 2020 heb ik een Sony KD-48A9 gekocht. We zijn er erg blij mee en zijn erg zuinig op - we hebben nog nooit 1 probleem ervaren. Verdere noemenswaardigheden: geen direct zonlicht, brede jaloezieën en een kindveilige omgeving. - er is dus ook nooit iets geks mee gebeurt.
Gisteren helaas wel: ik zette ik de tv aan en zag aan de bovenkant een verkleurde, meekleurende rand / lijn
Ik heb een pixel refresh gedaan en dat heeft het dusdanig verminderd dat het me niet meer (enorm) stoort - maar het zit een nog wel, en zo plotseling?
Op fora lees ik dat het verouderen van OLED kan/ normaal is, maar dit lijkt heel plotseling.
Echter, het is mij ook opgevallen dat de rand bovenin niet strak is: een heel aantal dode pixels zo het lijkt?
- Iemand enig idee wat er (gebeurt) kan zijn?
- Kan ik hier nog iets mee richting de verkopende partij / Sony?
Hieronder foto’s, de laatste is van na de pixel refresh, hier zie je dat de kleuren zijn verbeterd, de dode pixels en de ‘niet-strakke’ rand is
nog steeds het zelfde.
Alvast bedankt voor het meedenken / hulp
Gr Maarten
:strip_exif()/f/image/ajjKoEj45HG2Ks1FbJmcZvRK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uo6MefbdaPWG69PL0XrpSfFo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ySoHE4AXXVYJXhSxwk1EHEW4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YxpZdXSLJRKFiveHbZtdHIwe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/huiWuQn6sUp4DQI6YMbyPCvN.jpg?f=fotoalbum_large)
Oktober 2020 heb ik een Sony KD-48A9 gekocht. We zijn er erg blij mee en zijn erg zuinig op - we hebben nog nooit 1 probleem ervaren. Verdere noemenswaardigheden: geen direct zonlicht, brede jaloezieën en een kindveilige omgeving. - er is dus ook nooit iets geks mee gebeurt.
Gisteren helaas wel: ik zette ik de tv aan en zag aan de bovenkant een verkleurde, meekleurende rand / lijn
Ik heb een pixel refresh gedaan en dat heeft het dusdanig verminderd dat het me niet meer (enorm) stoort - maar het zit een nog wel, en zo plotseling?
Op fora lees ik dat het verouderen van OLED kan/ normaal is, maar dit lijkt heel plotseling.
Echter, het is mij ook opgevallen dat de rand bovenin niet strak is: een heel aantal dode pixels zo het lijkt?
- Iemand enig idee wat er (gebeurt) kan zijn?
- Kan ik hier nog iets mee richting de verkopende partij / Sony?
Hieronder foto’s, de laatste is van na de pixel refresh, hier zie je dat de kleuren zijn verbeterd, de dode pixels en de ‘niet-strakke’ rand is
nog steeds het zelfde.
Alvast bedankt voor het meedenken / hulp
Gr Maarten
:strip_exif()/f/image/ajjKoEj45HG2Ks1FbJmcZvRK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uo6MefbdaPWG69PL0XrpSfFo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ySoHE4AXXVYJXhSxwk1EHEW4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YxpZdXSLJRKFiveHbZtdHIwe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/huiWuQn6sUp4DQI6YMbyPCvN.jpg?f=fotoalbum_large)