Een ruime Tower case met veel cooling EN een 5,25" bay

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:25
Aangezien mijn huidige case geen 5,25" bay heeft kan ik geen blu ray brander in mijn pc zetten. Tot mijn vreemde verbazing op de Pricewatch zie ik nog maar weinig pc kasten die beschikken over een 5,25" bay (voor een optische drive). Ze zijn er wel, maar de meeste die deze optie nog hebben zijn mid-towers en vrij simpel qua design termijn mijn pc toch wel een gamers pc is. Een goeie vriend van mij heeft een Antec 1900 tower case. Een best aardig ruime case met nog altijd een 5,25" drive.

Maar mijn pc heeft wel een kast nodig die flink wat lucht kan doorlaten, ik heb namelijk best wel warme componenten. De foto's zijn niet altijd even duidelijk maar zoals gezegd veel van deze kasten zijn redelijk saai, met weinig RBG.

Mijn huidige specs op een rij:
- CPU : AMD Ryzen 9 7900x (wil ik vervangen door de Ryzen 9 9950X3D
- GPU : MSI RTX 3090Ti 24GB V-ram
- RAM : 128GB Kingston Fury 5.200Mt/s DDR5
- MOBO : Asus PRIME B650-PLUS (bios updated naar meest recente versie)
- 2 x m.2. slots in gebruik : 1x Samsung 980 Pro 1TB voor Windows en 1x Samsung 990 Pro 4TB voor meeste andere prut
- Noctua nh-d15s tower cooler op de 7900x

En nee, ik wil geen USB lezer/brander etc, aangezien dat altijd maar dan los ligt en uiteindelijk een keer naar beneden dondert. Ik zoek een grote tower kast met veel ruimte die deze hardware kan bevatten en met 5,25" bay (en tevens minimaal 4x 3.5/2.5" interne bays voor 4 x 1TB sata ssd's die in Raid 0 staan.

Suggesties zijn welkom (ook als je iemand weet die iets in die trend te koop heeft).

Deze kast komt nog redelijk in de buurt.
https://www.megekko.nl/pr...e-TG-Clear-Tint-Behuizing

[ Voor 5% gewijzigd door Snowwie op 17-07-2026 01:28 ]

Mijn YouTube Channel