Toon posts:

loadbalancing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb waarschijnlijk binnenkort twee adsl aansluitingen. En wil deze graag loadbalancen. Is dit met windows adv server mogelijk om te doen. En zo ja hoe?

Aansluitingen zijn:

MXstreamL
1024/256kb
BBnet
2048/512kb

En deze twee aansluitingen gaan gewon via twee nic's m'n pc in.

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Je kan natuurlijk twee gateways defineren :)

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
probleem is split paths. Als je ip pakketje via de ene weg binnen komt en via de andere weg naar buiten gaat heb je dus geen sessie. of er moeten slimme routers tussen staan die load balancing doen.

w2k = slimme router?? neaaah

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 22:56
je heb toch netwerkkaarten die daar aan doen ? die kaarten met 2 rj 45 aansluitingen. hoe het werkt weet ik niet maar er is best veel over te vinden met de search

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met een connectie de volle bandbreedte halen kan niet.

Je kan wel door slim routeren de connecties verdelen over beide lijnen. Dit valt alleen wel onder het hoofdstuk "Advanced Routing", en met een MS os wordt dat heel lastig.

Zelfs met een BSD of Linux is het nog een heavy klus. Gelukkig zijn er protocollen zoals http, waarmee het weer redelijk eenvoudig.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 21:08
ja, hier hetzelfde, we willen tegelijk lonline spelen, maar als m'n vriend en ik op netwerk zitten, (heb chello) en hij speelt, heeft hij 30 ping en ik 4095 :?

dus ik wil balanceren!

Verwijderd

Koop een LoadBalancer :)
Cisco bijvoorbeeld >:)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 17:39 schreef sagar het volgende:
Heb waarschijnlijk binnenkort twee adsl aansluitingen. En wil deze graag loadbalancen. Is dit met windows adv server mogelijk om te doen. En zo ja hoe?

Aansluitingen zijn:

MXstreamL
1024/256kb
BBnet
2048/512kb
Grrr overdrijven is ook een vak zeg. 2* ADSL + 2* een telefoonlijn. Heb medelijden met mensen die geen breedband hebben :)

Verwijderd

Grrr overdrijven is ook een vak zeg. 2* ADSL + 2* een telefoonlijn. Heb medelijden met mensen die geen breedband hebben :)

Ik denk dat Polar dit opzetje op de zaak heeft draaien, en niet voor prive doeleinden.

Verwijderd

Topicstarter
Nee is voor thuis. Op "de zaak" loopt er een 34Mbit lijn :9~
Pagina: 1