Sinds enige tijd kom ik vaker de woorden propt en sloopt tegen in (de headlines van) front-page berichten. Bijvoorbeeld vandaag deze .geek: Ontwikkelaar propt complete 8086-pc in CSS-bestand van 300MB en een paar dagen geleden nieuws: Microsoft sloopt aanbevelingen uit Windows-zoekvenster in testversie.
Ik vroeg mij af, waarom de switch naar dit soort taalgebruik? Is dit nieuw beleid om jonge mensen te trekken?
Zelf zit ik sinds 2002 op Tweakers (ookal is dit account veel nieuwer) en loop bijna tegen de 40. Dit soort taalgebruik ken ik wel "van vroegah" op Tweakers, maar heb ik al jaren niet meer gezien. Dus het wekt wel verbazing om het weer terug te zien.
Even zoeken.
Ik kom vast over als "old man yells at cloud", maar ik ben gewoon nieuwsgierig (hoewel ik moet toegeven dat het taalgebruik wat vreemd en onprofessioneel overkomt).
Ik vroeg mij af, waarom de switch naar dit soort taalgebruik? Is dit nieuw beleid om jonge mensen te trekken?
Zelf zit ik sinds 2002 op Tweakers (ookal is dit account veel nieuwer) en loop bijna tegen de 40. Dit soort taalgebruik ken ik wel "van vroegah" op Tweakers, maar heb ik al jaren niet meer gezien. Dus het wekt wel verbazing om het weer terug te zien.
Even zoeken.
- Propt, sinds maart meer berichten, daarvoor 2 in 2019 en 2016 en de rest voor 2010.
- Sloopt, sinds Mei, daarvoor vooral wat quotes en de letterlijke betekenis van fysiek slopen, maar ook de rest 2011 en eerder.
Ik kom vast over als "old man yells at cloud", maar ik ben gewoon nieuwsgierig (hoewel ik moet toegeven dat het taalgebruik wat vreemd en onprofessioneel overkomt).