Vaatwasser Bosch maakt bonkend/schurend geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 14:26
Ben een beetje ten einde raad. Half jaar geleden een Bosch SMV4EVX00E gekocht bij de Mediamarkt. Ding zou toch een stuk stiller moeten zijn dan de oude vaatwasser, die er 15 jaar geleden in is geplaatst als budgetoplossing.

Vaatwasser draait echter met een hoop lawaai. Luister:
Tweemaal een monteur gehad, want garantie. De eerste zei dat we de borden er niet goed in hadden en een soort kul verhaal. Heeft de sproeiarm vervangen en verdween. De tweede monteur hoorde dat de sproeiarm tegen het rek aan komt. Dat is ook mijn idee, de bovenste sproeiarm raakt constant het rek bij het draaien.

We hebben een nieuw rek thuisgestuurd gekregen maar helaas is ook dat geen oplossing.

Het liefst heb ik een andere vaatwasser, ben er klaar mee. Maar heb ook echt geen zin om hem weer uit te bouwen, deur te vervangen, etc.

Iemand hetzelfde wel eens meegemaakt en een oplossing?

Alle reacties

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik kan niet in je portemonnee kijken. Maar er is vast een goede reden waarom jij een goedkope inferieure vaatwasser hebt gekocht.

Ondanks dat een polinox (instap bosch/siemens) gaat lekken, is je probleem misschien te wijten aan een scheef geplaatst rek.
Dus trek hem even links en rechts helemaal omhoog.

Kan ook zijn dat iemand de vaatwasser verkeerd heeft gemonteerd/geplaatst. Gebeurt ook heel vaak.

[ Voor 3% gewijzigd door DJMaze op 16-07-2026 22:04 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• KaiseRRuby
DJMaze schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 22:03:
Ik kan niet in je portemonnee kijken. Maar er is vast een goede reden waarom jij een goedkope inferieure vaatwasser hebt gekocht.

Ondanks dat een polinox (instap bosch/siemens) gaat lekken, is je probleem misschien te wijten aan een scheef geplaatst rek.
Dus trek hem even links en rechts helemaal omhoog.

Kan ook zijn dat iemand de vaatwasser verkeerd heeft gemonteerd/geplaatst. Gebeurt ook heel vaak.
Het rek zit niet scheef, zover ik dat kan beoordelen. Qua monteren/plaatsen, wat zijn dingen die vaak verkeerd worden gedaan? Ik heb hem namelijk zelf geplaatst.

Ik was me er overigens niet van bewust dat ik een inferieur apparaat heb gekocht, hij kwam op verschillende reviewsites als beste uit de test. En al zou het wel zo zijn, dan hoort dit geluid toch alsnog niet?

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:38
De prijs van het apparaat bepaald niet dat dit acceptabel is, dit klopt gewoon duidelijk niet.

Die opmerking komt ook niet heel vriendelijk over naar de OP.

Gewoon bij MediaMarkt blijven pushen om dit op te lossen, dit hoef je echt niet te accepteren. Ik zou ook zeggen dat de sproeiarm ergens tegenaan tikt, maar als dat niet gebeurt als hij niet aan staat is het wat lastiger vinden.

Maar dat klinkt als een probleem voor MediaMarkt.

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:55
Wat een waardeloze antwoorden weer.

Ja , de afwasmachines met polinox kuip zijn de goedkopere variant op diegene met een rvs kuip.

Maar dat betekent niet dat dit een slecht product is.

Als je gevraagd had om een stille afwasmachine en dan deze aanraden dan heb je een punt.

Want het is niet de stilste uit de range.

Wat ik hier hoor is mi de lichte kunstof bakjes of kopjes die bij het passeren van de sproeiarm even worden opgetild en dan weer terugvallen.

Doet hij dit ook met een lege machine ?

• KaiseRRuby
Leipi35 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 20:51:
Wat een waardeloze antwoorden weer.

Ja , de afwasmachines met polinox kuip zijn de goedkopere variant op diegene met een rvs kuip.

Maar dat betekent niet dat dit een slecht product is.

Als je gevraagd had om een stille afwasmachine en dan deze aanraden dan heb je een punt.

Want het is niet de stilste uit de range.

Wat ik hier hoor is mi de lichte kunstof bakjes of kopjes die bij het passeren van de sproeiarm even worden opgetild en dan weer terugvallen.

Doet hij dit ook met een lege machine ?
Ik kon er zelf ook niet zoveel mee, qua antwoorden dus was wat stiller.

Hij doet hij ook met een lege belasting maar wel minder. Hoe voller, hoe meer geluid zo lijkt het.

We hebben het getest met elke gewone borden, dus geen plastic etc en dan is het geluid er ook.

De monteur heeft het ook beide keren gehoord en goed getest, en dus ook bevestigd dat het er is.

Ik ga toch maar even weer een monteur laten komen en dan met hem overleggen dat ik hem terugstuur en een duurdere vaatwasser koop.

Overigens was de vorige vaatwasser een uit Engeland geïmporteerd ding, waar ik niet eens info over kon vinden. Die was een stuk stiller dan die we nu hebben, tot mijn verbazing.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:25
De vaatwasser maakt het geluid dus niet als de vaatwasser leeg is? Je kunt de arm toch even handmatig draaien in de vaatwasser om te zien of het ergens tegen aankomt?

• KaiseRRuby
Nopheros schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 14:49:
De vaatwasser maakt het geluid dus niet als de vaatwasser leeg is? Je kunt de arm toch even handmatig draaien in de vaatwasser om te zien of het ergens tegen aankomt?
Die sproeiarm is best beweeglijk, zit niet muurvast. Als ik links hem naar beneden trekt komt hij er rechts tegenaan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiI3VEzDBAkORq8L-wo-PiJLfIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sr8rqw1Wfg9sKmv53yknmjMJ.jpg?f=fotoalbum_large

Hierboven zie je hem er tegenaan komen toen ik hem een keer open trok. Maar dit is dus niet standaard zichtbaar.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Draait de sproeiarm soepel rond als je 'm een kleine xwiepert geeft? Of gaat deze dan ook op en neer (en raakt dan het rek).

Ik krijg wel het idee dat er echt veel te weinig ruimte is tussen de sproeiarm en het rek. Ik heb net even gekeken in mijn eigen (Siemens) vaatwasser en dan heb ik toch dik 2cm ruimte.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1