Samsung koelvries koelt zeer slecht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gerard63
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 17-07 15:43
Mijn vraag
..wat kan dit zijn? Heb hem al ontdooid, geen resultaat. Hoe hoger de omgevingtemp, hoe hoger temp in koelgedeelte. Nu 17 graden. Vriesgedeeltegaat naar mijn mening te hard. Het type is RB31FERNDSA
...

...

Alle reacties

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
In 2013 gekocht? Tijd voor een nieuwe koelkast dan.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:43

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Gerard63
Welkom op Tweakers. Zou je je startpost willen aanvullen? Met de huidige informatie is het lastig om gericht mee te denken.

Het helpt als je aangeeft welke temperaturen je daadwerkelijk meet in zowel het koel- als vriesgedeelte, en welke instellingen je gebruikt. Ook is het relevant om te weten hoe de compressor en ventilator zich gedragen, of de koelkast recent verplaatst of ontdooid is, en of er voldoende ruimte rondom het apparaat is om warmte kwijt te kunnen.

Daarnaast is de leeftijd of aankoopdatum van het apparaat belangrijk, evenals of je al contact hebt gehad met de winkel of fabrikant en wat zij hierover hebben aangegeven.

Met deze informatie kunnen anderen beter inschatten wat er misgaat en gerichter advies geven.

Home Assistant Configuratie V&A

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik weet het niet zeker maar volgens mij wordt vaak de koude van het vriezergedeelte naar de koelkast gepompt met een ventilator. Deze ventilator zit dan bovenin de koelkast en draait alleen als de koelkast dicht is. Kan je deze zien deaaien? (Eventueel plastic kapje weghalen)

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:29

Xanax959

relax...

Koelvriezer met één compressor? Dan doet ie eerst de vriezer en dan de koeling. Bij slijtage/verlies koudemiddel krijgt ie het koelgedeelte niet meer koud. Slaat niet meer af want de thermostaat zit in het koelgedeelte. Vriesgedeelte wordt dan juist extra koud want daar is dan nog net genoeg koudemiddel voor. Professionals kunnen het vast beter uitleggen maar bovenstaande is mijn ervaring met (bijna) overleden koel-vries kasten.

Atari portfolio Dos 2.11