Uitlijning titel verspringt tijdens inladen pagina

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Enigmatic
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-07 21:57
Sinds de nieuwe layout merk ik op dat bij het inladen van de pagina's de hoofding/titel telkens even verkeerd uitlijnt met de rclamebanners. Hierdoor verspringt de pagina telkens tijdens het renderen. Ik merk dit gedrag enkel in Firefox, Edge lijkt correct te werken.

Ik heb een kort filmpje waarin duidelijk wordt wat ik bedoel: https://drive.google.com/...88vMzLKmLSASFcwcRvT2/view

Alle reacties

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08 14:02

DaFeliX

Tnet Devver
Hm, het is raar gedrag dat ik zo 1-2-3 niet kan verklaren.

Gelukkig lopen hier nog meer devvers rond, en eentje gaf aan dat het er op lijkt dat er 'iets' gebeurd met een fallback banner, wat zou kunnen wijzen op een een adblocker. Het zou kunnen dat jouw adblocker iets in de weg zit, waardoor dit rare gedrag gebeurd (en het zou dan niet perse met de nieuwe layout te maken hebben).

Kun je eens proberen zonder adblocker?

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Enigmatic Alleen FP of forum ook? Ik zie dat namelijk op https://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics gebeuren, het is i.i.g. iets recents.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 27-07-2026 18:45 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-08 19:17
Dit gebeurt in de duck duck go browser op Android ook als je de actieve topics laadt. Best irritant, omdat je dan net mis klikt omdat het scherm verspringt.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:17

crisp

Devver

Pixelated

Ik vermoed dat hier AdDefend wordt ingeladen, wat zou impliceren dat er een adblocker in het spel is. Klopt dat?

Intentionally left blank

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-08 19:17
De standaard ingebouwde adblocker van DDG staat aan op mijn telefoon.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NoScript en uBlock Origin, maar uBlock geeft op die momenten geen blocks aan "Geblokkeerd op deze pagina 0 (0%)" en ook wanneer NoScript alles toestaat gebeurt het.

edit:
@crisp Net wat aandachtiger geprobeerd te kijken (het is een fractie van een seconde), het lijkt niet op verspringen zoals met ad's, het is net alsof de tekst in een iets groter font wordt ingeladen en dan ineens iets kleiner wordt, waardoor content lijkt te verspringen.

[ Voor 46% gewijzigd door Raven op 28-07-2026 13:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:34:
NoScript en uBlock Origin, maar uBlock geeft op die momenten geen blocks aan "Geblokkeerd op deze pagina 0 (0%)" en ook wanneer NoScript alles toestaat gebeurt het.

edit:
@crisp Net wat aandachtiger geprobeerd te kijken (het is een fractie van een seconde), het lijkt niet op verspringen zoals met ad's, het is net alsof de tekst in een iets groter font wordt ingeladen en dan ineens iets kleiner wordt, waardoor content lijkt te verspringen.
Het filmpje uit de TS laat volgens mij iets anders zien. FOUT zou eigenlijk ook niet voor moeten komen; het webfont voor headings wordt gepreload en clientside gecached. Ik kan het zelf ook niet reproduceren. Gebruik je misschien een alternatief font voor headings middels custom css?

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@crisp Oh ik bedoelde bij mij :P , niet het filmpje van TS. Uhm ik gebruik CSS om de font-grootte te herstellen naar voor die recente vergroting waar nogal wat commentaar op is gekomen.

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 17:16:
@crisp Oh ik bedoelde bij mij :P , niet het filmpje van TS. Uhm ik gebruik CSS om de font-grootte te herstellen naar voor die recente vergroting waar nogal wat commentaar op is gekomen.
Als het alleen de frontgrootte is dan zou dat niet uit mogen maken, maar wellicht heb je ook het heading-font aangepast?

Intentionally left blank

Pagina: 1