MxStream - Planet Internet SMTP geblokkeerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Brakkerdebrak :)

Maar het antwoord is in ieder geval Ja >:)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 15:33

Shift

[] Dual crazy []

Yep, het is geblockd maar er is een manier om je mail op te halen :) Je moet gebruik maken van de mailrelays van planet, binnen 1 dag moet je je mail ophalen anders is het verdampt. Je DNS moet aangepast worden van je domain naam.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ben ik nou zo scheel, of is mijn lange post hierboven weg???

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 21:25
iets meer duidelijkheid graag?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die duidelijkheid is weggevallen omdat het topic brak was.

Ik heb 'm ont-brakt namelijk door toch te antwoorden >:)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• axis
Ik had hierboven een lang verhaal geschreven, maar mijn eerste post (ik ben toch topicstarter!?!?) is pleite :? :?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• 0siris
  • Laatst online: 25-04 22:13
dan krijg je zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
nslookup -q=mx bladiebla.com
Server:  ns1.upc.nl
Address:  212.142.28.66

bladiebla.com preference = 20, mail exchanger = mailrelay.planet.nl
bladiebla.com preference = 10, mail exchanger = mail.bladiebla.com
bladiebla.com nameserver = dns39.register.com
bladiebla.com nameserver = dns40.register.com

waarbij je met preferences moet gaan werken. Kan vast ook anders, maar dit werkt iig uitstekend :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Yep dat is'm :)

• axis
Oh, nou goed,

ik heb een SMTP server opgezet aan een MxStream lijntje met een Planet abonnement, en ik krijg er geen mail op binnen.

Deze situatie (exchange 2000) heb ik al tientallen keren geinstalleerd (ook met 5.5, sendmail for NT, etc), en altijd werkte het perfect.. nu niet.

Ik kan niet telnetten naar die bak vanaf internet op poort 25, wel op de bak zelf. Er verschijnt ook niets in de logs, wat wel in moet houden dat Planet poort 25 naar hun interne netwerk blockt.

Enne, over het topic, ik kreeg ook net al fout "#21 hacker?" te zien.. :? WTF heb ik verkeerd gedaan!?!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Je moet gebruik maken van de mailserver's van planet, anders gaat het niet. Let wel op dat het 1 dag bewaard word, omdat iedere planet klant gebruik kan maken van hun mailserver willen ze niet veel rotzooi bewaren.

Zoals boven moet je jou eigen DNS aanpassen.

• axis
DNS staat ook goed.. dns zones en mx records heb ik ondertussen wel genoeg geconfigureerd om te weten hoe dit werkt ;)

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Op vrijdag 21 september 2001 17:47 schreef axis het volgende:
DNS staat ook goed.. dns zones en mx records heb ik ondertussen wel genoeg geconfigureerd om te weten hoe dit werkt ;)
De wijzigingen aan DNS zijn pas volgende dag actief.

• axis
Sorry, onzin...

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Sorry dat ik je wilde helpen !
Ik kan wel met de mailrelay.planet.nl communiceren.

• axis
nee klopt, ik zie het al... my apologies, ik las scheel..

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 21:25
zijn vandaag wel megaproblemen met de planet smtp. Misschien daar iets mee te maken?

• axis
Denk het niet, ik gebruik nu geen mailserver van planet.

Maar ik lees nu dat ik WEL gebruik moet gaan maken van een mailserver, namelijk de mailrelay van planet.. dus zodra ik login-gegevens heb van die gozer kan ik zijn zone aanpassen.

Pagina: 1