Canon PIXMA TR4755i

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• SloanGirls
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 17-07 17:50
Mijn vraag
Hoi ik heb recent een Canon PIXMA TR4755i gekocht, maar hij print niet. Ik heb hem verbonden met het netwerk, en alles is ook geïnstalleerd (MacOS), maar blijkbaar doe ik toch iets niet goed

Relevante software en hardware die ik gebruik
- MacOS MacBook Air M2 2022

- Canon PIXMA TR4755i

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Harde reset en opnieuw geïnstalleerd.

Alle reacties

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52
En als je de printer handmatig toevoegd via Bonjour, ziet hij dan een beschikbare printer ? Toevllig op deze manier vorige week een epson printer geinstalleerd. Via package printte hij niet, maar toen ik daarna via Printer panel -> Bonour hem liet zoeken voegde hij hem een 2e keer toe en werkte de printer

Runs everything...

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:14
Hoe heb je de printer verbonden met het netwerk? Wat voor netwerk, bedraad of wireless? Hoe is je MacBook met dit netwerk verbonden? Welke drivers heb je geinstalleerd? Welke MacOS versie gebruik je? Welke software gebruik je om te printen, wat voor documenttype?

We missen wat informatie en zonder die informatie is het moeilijk om hier iets nuttigs over te zeggen.

• SloanGirls
MacIsCool schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:41:
En als je de printer handmatig toevoegd via Bonjour, ziet hij dan een beschikbare printer ? Toevllig op deze manier vorige week een epson printer geinstalleerd. Via package printte hij niet, maar toen ik daarna via Printer panel -> Bonour hem liet zoeken voegde hij hem een 2e keer toe en werkte de printer
Wat is package? Ik krijg hem wel toegevoegd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_e9NWAWbocsDgKD7-zfI61G4QU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HR5CyRVNwuxEy9yyKyoS5O6u.png?f=fotoalbum_large

• SloanGirls
Archer_VC10 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:40:
Hoe heb je de printer verbonden met het netwerk? Wat voor netwerk, bedraad of wireless? Hoe is je MacBook met dit netwerk verbonden? Welke drivers heb je geinstalleerd? Welke MacOS versie gebruik je? Welke software gebruik je om te printen, wat voor documenttype?

We missen wat informatie en zonder die informatie is het moeilijk om hier iets nuttigs over te zeggen.
Wat veel vragen voor iemand die geen verstand heeft van computers...

Printer verbonden met wifi. Ik zou niet weten hoe het netwerk is. Het is ook niet mijn wifi.

Hoe mijn MacBook met dit netwerk is verbonden snap ik niet. Ook gewoon via wifi. Welke drivers weet ik ook niet. Waar moet ik dat vinden? Zie de foto voor meer informatie over de macbook.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZULR-phIx2F_Ce6h9YnqX7AQ1s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AWR4z9KAyhdz4RffcIupeGod.png?f=fotoalbum_large

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:58

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Dit is meer een hardware discussie. Ik verplaatst deze even.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kun je misschien wat concretere informatie geven:

- welke (fout)melding krijg je als je probeert te printen? Dat vertelt ons meer dan "hij print niet"
- de vragen over de netwerken zijn essentieel. Als je over het netwerk probeert te printen is het noodzakelijk dat zowel MacBook als printer met zelfde netwerk verbonden zijn. In de Mac kun je naar Control Center gaan en daar op WiFi klikken. Daar kun je informatie vinden over waar je mee verbonden bent.
- het is niet jouw WiFi? Van wie dan wel? Als je verbonden bent met een gastennetwerk staat Access Point Isolation vaak aan, dat is een beveiligingsfeature dat ervoor zorgt dat verbonden apparaten niet met elkaar kunnen communiceren. Als AP Isolation aan staat zul je niet kunnen printen via een netwerkprinter op hetzelfde netwerk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1