Wij gaan onze hele beneden verdieping verbouwen. In plaats van radiatoren komt er nu vloerverwarming die klaar is voor vloerkoeling. Alleen op de 1e verdieping zijn er nog 2 radiatoren die evt vervangen moeten worden. Vanwege de steeds warmer wordende zomers kijken wij naar een efficiente manier om het huis goed te koelen. Mijn vrouw is audiosenstief dus het liefst zo stil mogelijk. Ook zo veel mogelijk duurzaam is belangrijk.
Het huis is van 1990 en beneden triple en dubbel glas (nieuw).
In eerste instantie zijn wij gaan kijken naar airco's. Maar na doorlezen willen wij toch liever onze oude cv ketel vervangen door een volledig electrische warmtepomp en hiermee ook koelen. Ook hebben wij informatie bij Triple Solar opgevraagd. Het laatste omdat er dan geen buiten unit is en ook geen geluid. Ook is de COP vrij prima. Alleen vrij duur.
Ik zoek advies wat wij het beste kunnen doen? Ik wil een zo hoog mogelijke opbrengst maar het liefst zo min mogelijk geluid. Ook niet na een aantal jaar. Qua warmtepomp zat ik te kijken naar de Vaillant aroTHERM plus. Deze schijnt vrij stil te zijn.
Het huis is van 1990 en beneden triple en dubbel glas (nieuw).
In eerste instantie zijn wij gaan kijken naar airco's. Maar na doorlezen willen wij toch liever onze oude cv ketel vervangen door een volledig electrische warmtepomp en hiermee ook koelen. Ook hebben wij informatie bij Triple Solar opgevraagd. Het laatste omdat er dan geen buiten unit is en ook geen geluid. Ook is de COP vrij prima. Alleen vrij duur.
Ik zoek advies wat wij het beste kunnen doen? Ik wil een zo hoog mogelijke opbrengst maar het liefst zo min mogelijk geluid. Ook niet na een aantal jaar. Qua warmtepomp zat ik te kijken naar de Vaillant aroTHERM plus. Deze schijnt vrij stil te zijn.
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.