Odido en Guidion blijven cancelen, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fanta_Tech
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17-07 10:34
Hallo allen,

Ik ben mijn oma aan het helpen met glasvezel, als technische kleinzoon. We hebben een 100mbps abonnement afgesloten bij Odido, met tv.

Graag had ik de installatie zelf gedaan, maar Odido wil een monteur langs sturen, van Guidion, ok dan, prima.

Maar... De afspraak is al voor de derde keer gecanceld! 28 juni het abonnement besteld, zou 13 juni ingaan. Afspraak gemaakt zodra het kon, en bevestigd.

Vervolgens wordt de afspraak gecanceld. Ok, nog maar dan. Dat zou donderdag 16 juli worden. 4 dagen erna: gecanceld, zonder reden erbij. Toen werd ik al wat minder geduldig

Nieuwe afspraak gemaakt op 14 juli, dus vandaag. Half uur geleden sms gekregen: afspraak gecanceld.

Dit kan toch niet?? Ik heb Guidion gebeld, toen werd ik doorverbonden met Odido. Ok daar de situatie uitleggen. Meneer heeft een case gemaakt want dit mocht niet gebeuren. Meanwhile wij zitten nog altijd zonder internet, ook een tijdelijke 5G oplossing willen ze niet regelen.

Wat zijn jullie ervaringen en wat nu?

Alle reacties

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-08 13:14
Guidion heeft helaas een monopolie positie maar is geen betrouwbare partij. Ze werken met ZZP’ers en die kunnen ziek worden. Maar 3 keer achter elkaar is wel zuur.

Als het de eerste keer glasvezel is zou ik wel wachten op de monteur. Heb je daar geen ervaring mee en doe je iets verkeerd dan wordt het een duur grapje om het op te lossen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:11
Eerste keer glasvezel (delta aansluiting) gewoon zelf aangesloten, is niet heel lastig maar bij Delta wel even opletten met die slede waar je een kabeltje in moet prutsen. Heb laatst voor een klant 2 aansluitingen met KPN gedaan, die hebben een fool-proof systeem waar je de ONT over de het aansluitpunt schuift.

Laatste overstap naar Odido werd hier ook de afspraak ineens verzet door Guidion, zogenaamd omdat het contract bij Ziggo nog niet beeindigd was. Het gekke was alleen dat ik zowel vanuit Ziggo als Odido een datum bevestigd had gekregen...

Odido stuurt helaas niet meer de apparatuur naar de klant, maar laat dat door Guidion afhandelen. De monteur neemt een router en een ONT mee, dus je zit echt aan Guidion vast voor het opleveren van de verbinding :(

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 21:06
Ik lees niets nieuws.

3 afspraken met Guidion gemaakt, 1x had de monteur geen toegang tot portalen, twee uur bezig geweest in de ochtend, en toen maar vertrokken, kwam smiddags weer terug, toen lukte het niet.

Toen een afspraak gemaakt, niet op komen dagen, na bellen zag de dame dat er helemaal nietmand zou komen, maar geen bericht naar klant gestuurd.

Vandaag weer een afspraak, wederom bericht dat monteur niet kan komen, weer een nieuwe afspraak maken.

In het verleden hebben ze het nog bonter gemaakt bij mij, storing en drie keer niet op komen dagen, 2 weken geen internet.

Oidod klantenservice geeft aan dat het vaak gebeurt, maar dan zou je denken dat je daar toch weleens wat aan zou doen. Op internet lees je dit ook erg veel.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat is het nadeel van Odido inderdaad.
Bij andere aanbieders mag je het gewoon zelf aansluiten.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:56
Ik heb het bij Odido ook gewoon zelf aangesloten, kon de monteur niet cancelen, die is later alsnog langs geweest, foto gemaakt en weer weg.

Als je weet wat je doet, kun je het prima zelf aansluiten.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 23:01
_JGC_ schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:49:
Eerste keer glasvezel (delta aansluiting) gewoon zelf aangesloten, is niet heel lastig maar bij Delta wel even opletten met die slede waar je een kabeltje in moet prutsen. Heb laatst voor een klant 2 aansluitingen met KPN gedaan, die hebben een fool-proof systeem waar je de ONT over de het aansluitpunt schuift.

Laatste overstap naar Odido werd hier ook de afspraak ineens verzet door Guidion, zogenaamd omdat het contract bij Ziggo nog niet beeindigd was. Het gekke was alleen dat ik zowel vanuit Ziggo als Odido een datum bevestigd had gekregen...

Odido stuurt helaas niet meer de apparatuur naar de klant, maar laat dat door Guidion afhandelen. De monteur neemt een router en een ONT mee, dus je zit echt aan Guidion vast voor het opleveren van de verbinding :(
Bij delta is het ook gewoon met zn slede. Tenminste wel bij die Platinum-7840

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Fanta_Tech heb jij al een installatie pakket of iets van hardware ontvangen? Als je dat hebt dan is de kans groot dat het na het aansluiten gewoon werkt.

Al had ik van sommige begrepen dat de monteur tegenwoordig het installatie pakket bij heeft. Dus dan valt er weinig te installeren.

• jmb66
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 02-08 11:03
Misschien kun je aan Odido vragen of ze de hardware kunnen opsturen. Sluit je het zelf aan. Misschien dat de monteur nog bij oma wil langskomen voor een foto.

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-08 12:35
Fanta_Tech schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:42:
Wat zijn jullie ervaringen en wat nu?
Ah... Guidion ... Het is dat destijds (meer dan 15 jaar terug al weer) de glasvezelprovider ze inschakelde. Adverteren door de provider dat alles overgezet wordt en dat alles na het weggaan van de monteur werkt. Daar maakte de provider reclame mee. En nee, de monteur moest komen om alles te installeren. Dat kon echt niet anders volgens de provider. En we zouden compleet ontzorgt worden.

Goed bij mij was het de overstap van UPC naar Glasvezel. De glasvezel had nog ook een Coax aansluiting voor de TV. Met een 32inch Breedbeeld TV en een stereotoren aangesloten op de kabel en een Apple airport als netwerkverdeler en WiFi was het eigenlijk niet zo moeilijk allemaal.
- TV zit op de coax dus de boel in de meterkast omstekkeren van UPC naar de glasvezel. Dat kan iedere idioot;
- Dan de zenders op de TV instellen. Dat is ook niet moeilijk;
- Voor de stereotoren gelde eigenlijk hetzelfde: Alleen instellen;
- Modem aansluiten op de reeds geplaatste ONT (door Reggefiber). Daar brandde nog maar 1 lampje.
- Voor het Wifi-internet: Ander modem ertussen en de stekker in de airport steken. De airport vindt alles vanzelf.

Netjes een A4-tje achtergelaten voor mijn ega met wat er gedaan moest worden. Ook nog de handleiding van de TV en stereotoren klaar gelegd. Nog geen halfuurtje nadat de monteur van Guidion aanwezig was een telefoontje van mijn vriendin. De monteur moest in de airport om een aantal dingen in te stellen. Nou dat hoeft echt niet. Gewoon omstekkeren en de boel moet werken. Op mijn vraag of de TV al werkte was het antwoord dat deze ook niet werkte. Toen vroeg ik mijn vriendin hoeveel lampjes op het ONT brandde. 2 van de 3. Ik maar eens bellen met de helpdesk van de provider. Kreeg netjes de tweede lijn van de provider. Ik gaf aan de medewerker aan wat er aan de hand was. En dat er een monteur stond te wachten. De medewerker kijkt: De lijn niet geactiveerd. De monteur kon lang bij ons wachten als hij had verwacht dat de boel al geactiveerd was. Dus dat heeft de medewerker maar gedaan. Hij vond het vreemd dat de monteur dat niet wist en niet de provider rechtstreeks kon bellen.

Mijn vriendin gebeld en gevraagd of het internet nu wel werkte. Dat was dus het geval. Nu ging hij met de TV en radio aan de gang. Toen ik thuis kwam de volgende verrassing. De stereotoren en TV waren niet ingesteld. De monteur wist niet hoe hij moest omgaan met de TV en de stereotoren en was dus maar weggegaan. Dan maar zelf ingesteld.

Toen kwam het klantenonderzoek via de mail binnen. Toch maar eens ingevuld. Niet echt mals geweest over de kwaliteit van de monteur. Dat hij geen telefoonnummer had van de provider en ook niet op het idee kon komen dat hij moest bellen. En dat hij niet simpele TV en radio kan instellen. Dat de provider eens echt goed moest nadenken of ze met die partij wel verder wilden gaan.

Binnen twee dagen een telefoontje van Guidion. Het was een chefje die ik aan de telefoon had. Hij had het onderzoek gelezen en was geschrokken. Wat er gebeurd was en of er nog een probleem was. Uitgelegd en aangegeven dat het echt beter moest. De glasvezelprovider belooft dat het in één keer goed ingesteld worden en dan komt zo'n jochie langs. Dat is toch echt niet voldoende. Ze moesten meer aan opleiding doen. Hij deed excusses. Daarna een telefoontje van de provider dat het echt zo niet had moeten gaan en dat ze hun excusses aanboden. Ook de vraag of ze nog iemand moesten sturen. Nou nee... Dat dus niet. Alles was al door mij ingesteld.

Schoonfamilie stapten in die weken ook over naar die glasvezelprovider. Kregen ook de melding: Guidion komt installeren. Omdat ze mijn verhaal kenden gaven ze aan dat ze een ervaren monteur wilden die dus wel alles kon. Met als referentie mijn ervaring. Zij hadden geluk. Ze kregen een oude rot over de vloer die wel alles kon regelen, aanleggen en instellen.

Mijn ervaring dus. Ik hoef niet zo snel een monteur over de vloer. Als ze het verplicht stellen ben ik er wel weer zelf bij en niet mijn ega.
Pagina: 1