Microsoft sloopt aanbevelingen uit Windows-zoekvenster in…

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Artikel: nieuws: Microsoft sloopt aanbevelingen uit Windows-zoekvenster in testversie
Auteur: @Imre Himmelbauer

sloopt?

is
'microsoft toont geen aanbevelingen uit windows zoekvenster meer in test versie'.
of
'microsoft verwijderd aanbevelingen uit windows zoekvenster in testversie.'

niet een mooier idee?

Strava | AP | IP | AW

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:51

MoniqueVdB

Eindredacteur
'Sloopt' is hier beeldend bedoeld: Microsoft haalt een zichtbaar onderdeel uit het zoekvenster weg. We vinden het werkwoord in deze context verdedigbaar.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Slopen roept een negatieve context op wat hier niet toepasselijk is in mijn ogen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:29
Persoonlijk vind ik het niet verdedigbaar.

Waarom is de titel bij het artikel "Apple brengt publieke bèta iOS 27 uit zonder Siri AI in EU" niet iets in de trant van "Apple sloopt Siri AI uit de publieke bèta van iOS 27 voor de EU", enkel vanwege het feit dat buiten de EU Siri AI overal geïntegreerd is.

Er wordt dus onderscheid gemaakt tussen ondernemingen o.b.v. vermeende reputatie. Microsoft valt in de categorie met een vermeende slechte reputatie en dat rechtvaardigt het gebruik van het woord 'sloopt', en Apple kennelijk in de categorie met een vermeende goede reputatie, dus wordt iets in de EU verwijderd i.p.v. eruit gesloopt.

Xbox Live: BicyclicTiger34 TrueAchievements

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:31

3_s

Omdat het over reclame gaat en dat willen we zo veel mogelijk slopen.
Omdat Apple het er niet uit haalt, enkel verbergt in de EU.
Omdat het een andere auteur is (geen idee, niet nagekeken).
Omdat er af en toe wat variatie in de kop mag zitten.

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:23

Imre Himmelbauer

Redacteur
@ariekanari Het is niet op basis van reputatie gedaan. Wat @3_s ook zegt: om iets te slopen, moet het er eerst in zitten. Siri AI is nooit in de EU beschikbaar geweest en wat mij betreft is 'slopen' daarom niet het juiste woord. Ik vind het ook jammer dat je meteen met aannames komt en wil je vragen om in de toekomst gewoon te vragen naar mijn motieven.

[ Voor 3% gewijzigd door Imre Himmelbauer op 14-07-2026 13:06 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
MoniqueVdB schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:44:
'Sloopt' is hier beeldend bedoeld: Microsoft haalt een zichtbaar onderdeel uit het zoekvenster weg. We vinden het werkwoord in deze context verdedigbaar.
ok. Fair. Persoonlijk vind ik het nogal 'lomp' over komen. Ach, er zijn ergere dingen in de wereld

Strava | AP | IP | AW

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:29
@Imre Himmelbauer Ik twijfel ook niet aan jouw motieven maar kan mij voorstellen dat het zo is overgekomen of kan overkomen. Ik ben geen redacteur, hoofdredacteur of medewerker van Tweakers dus je/jullie mogen van mening verschillen maar punt is eigenlijk heel simpel een artikel moet zoveel mogelijk feitelijk, objectief en neutraal geformuleerd opgesteld worden, waarbij er wel enige ruimte is voor kleurrijk of bloemrijk taalgebruik. En meer is het wat mij betreft ook niet.

Xbox Live: BicyclicTiger34 TrueAchievements

Pagina: 1